Eğitime dair talepleri alanlarda anlattıklarını ifade eden Eğitim-İş Sendikası Antalya Şube Başkanı Sadık Acar, “Milli eğitimimizin kronikleşmiş ve giderek ağırlaşan sorunları, müsamereyi andıran bir şûra ile değil ancak gerçekçi bir bakış açısı ile çözülebilir. Eğitim şûrasının yapılacağı 1-3 Aralık tarihlerinde, Eğitim-İş’li eğitim emekçileri olarak okullarımızda, üniversitelerimizde ‘Laik, bilimsel, kamusal eğitim istiyoruz’ kokartları takacağız. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yıllar sonra toplanan Milli Eğitim Şûrası'nın düzenlendiği yerden, belirlenen tartışma başlıklarına kadar umut verici tek bir tarafı yoktur. Böyle bir organizasyonu kaldıracak kadar büyük öğretmenevleri, MEB'in devasa toplantı salonları yokmuşçasına, toplanacak olan şûra, belirlenen içeriği açısından da gerçekçi olmayacağını belli etmiştir” dedi.
Milli Eğitim Şûrasına tepki
Acar, şöyle devam etti: “Eğitim-İş olarak şûranın ilk duyuruları sırasında MEB'in fakslarını ‘Eğitimin başlıca sorunu laik, bilimsel, kamusal ve adil biçimde verilen bir hizmet olmamasıdır. Şûrada ilk tartışılması ve çözüme kavuşturulması gereken budur’ mesajıyla kilitlemiştik. Başta biz olmak üzere ilerici kamuoyundan yükselen bu talebe sırt çeviren MEB, şûrada tartışılacak konular arasına laik, bilimsel, kamusal ve adil eğitim ihtiyacını koymaya lütfetmemiştir. Diyanet’in varlığını artırmak istediği okul öncesi eğitime eğileceği belirtilen şûra, eğitimin de eğitim emekçisinin de temel sorunlarını görmezden geleceğini, Saray'da göstermelik bir fikir alışverişiyle ilerleyeceğini malum etmiştir. Buradan yola çıkarak çözüm reçetemizi anlatmak için Saray kapısında beklemek yerine çalışma alanlarımızı kullanacağız. ‘Eğitimde feda edilecek fert yoktur’ diyen Başöğretmen Atatürk'ün eğitim neferlerinin ortak çatısı olan Eğitim-İş olarak; bu ülkede eğitimde hiçbir evladımızı feda etmemenin, fırsat eşitliğini tahsis etmenin yegâne yolunun; Cumhuriyet’in tarif ettiği gibi laik, çağımızın gerektirdiği üzere bilimsel, Anayasamızın ve sosyal devlet ilkesinin emrettiği üzere kamusal yani parasız eğitim hizmeti vermek olduğunu okullardan duyuracağız.”
Esra ALTUNKES
Milli Eğitim Şûrasına tepki
Acar, şöyle devam etti: “Eğitim-İş olarak şûranın ilk duyuruları sırasında MEB'in fakslarını ‘Eğitimin başlıca sorunu laik, bilimsel, kamusal ve adil biçimde verilen bir hizmet olmamasıdır. Şûrada ilk tartışılması ve çözüme kavuşturulması gereken budur’ mesajıyla kilitlemiştik. Başta biz olmak üzere ilerici kamuoyundan yükselen bu talebe sırt çeviren MEB, şûrada tartışılacak konular arasına laik, bilimsel, kamusal ve adil eğitim ihtiyacını koymaya lütfetmemiştir. Diyanet’in varlığını artırmak istediği okul öncesi eğitime eğileceği belirtilen şûra, eğitimin de eğitim emekçisinin de temel sorunlarını görmezden geleceğini, Saray'da göstermelik bir fikir alışverişiyle ilerleyeceğini malum etmiştir. Buradan yola çıkarak çözüm reçetemizi anlatmak için Saray kapısında beklemek yerine çalışma alanlarımızı kullanacağız. ‘Eğitimde feda edilecek fert yoktur’ diyen Başöğretmen Atatürk'ün eğitim neferlerinin ortak çatısı olan Eğitim-İş olarak; bu ülkede eğitimde hiçbir evladımızı feda etmemenin, fırsat eşitliğini tahsis etmenin yegâne yolunun; Cumhuriyet’in tarif ettiği gibi laik, çağımızın gerektirdiği üzere bilimsel, Anayasamızın ve sosyal devlet ilkesinin emrettiği üzere kamusal yani parasız eğitim hizmeti vermek olduğunu okullardan duyuracağız.”
Esra ALTUNKES