KOBİ’leri e-ticaretle tanıştırmak amacıyla ‘n11.com Anadolu’ya Uğur Getiriyor’ konulu seminerin ilk buluşması Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odası desteği ile Antalya’da düzenlendi. Doğuş Grubu ile Güney Koreli SK Group’un ortaklığında buluşan Doğuş Planet’in e-ticaret platformu n11.com, e-ticaretin önemini ve sahip olduğu açık pazar iş modelinin sunduğu fırsatları anlatmak üzere Türkiye genelinde seminer serisi başlattı. Antalya’da The Marmara Hotel’de, n11.com CEO’su Nak Kyun Chong ve n11.com Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadri Özdal, n.11 com ve Türkiye’deki e-ticaret uygulamalarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Türkiye’de her yıl yüzde 20- 25 oranında büyüyen ve bu yılki hacmi 7 milyar TL’ye ulaşan e- ticaretin önde gelen şirketlerinden n11.com, market ve pazar alışverişleri için de on-line hizmete başladı. Domates, biber gibi sebze ve meyve ürünlerinin satışı 1 ayda yüzde 300 oranında arttı. Chong, Türkiye’de e-ticaretin henüz gelişim evresinde olduğunu, fakat çok hızlı ve emin adımlarla bu süreçten geçen bir sektör olduğunu söyledi.
5 dakikada online mağaza
Esnaf için online mağazalar açtıkları ve n11.com aracılığıyla da müşteriye ürünün ulaştırıldığını anlatan Özdal, “Antalya’da bir caddede müşteri bekleyeceğine, ‘Gel sana burada ücretsiz bir dükkan açalım ve tüm Türkiye’de müşterin olsun’ diyoruz. Yıllık satışını 1 günde satan var. İşin temelinde ‘Siz satmadan biz para kazanamayız’ var. 5 dakika içinde cep telefonunuzdan bir mağaza açabilir ve ürün satışına başlayabilirsiniz” dedi. İnternet üzerinden n11.com aracılığıyla artık domatesten salatalığa, zeytinyağından bebek bezine kadar da market ve pazar alışverişlerinin mümkün olduğunu söyleyen Özdal, bazı büyük market zincirleriyle aynı düzeylerde satış yapar duruma geldiklerini söyledi. Özdal, domates, biber gibi sebze ve meyve satışının ekim ayında yüzde 300 arttığını, temizlikçi, boyacı gibi hizmet sektörüne yönelik projelerinin de olduğunu belirtti. Esra ALTUNKES