Tüketici Hakem Heyetleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un bu konudaki hükmünün çok net olduğunu belirtti. Tüketici, her zaman kendi lehine olan, yani daha düşük olan fiyatı ödeme hakkına sahiptir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 54. maddesinin 2. fıkrası, tüketici haklarını kesin olarak koruma altına almıştır. Kanun, "Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır" diyerek net bir çizgi çekmektedir. Buna göre, kasa fiyatı etikette yazandan yüksek çıksa bile, satıcı tüketiciye etiketteki daha düşük fiyatı uygulamak zorundadır. Aksi bir uygulama, yasalara aykırılık teşkil eder.
Fark yaşandığında izlenecek yol
Market veya mağaza içinde fiyat farklılığıyla karşılaştığınızda, mağduriyet yaşamamak ve yasal hakkınızı kullanmak için izlemeniz gereken adımlar şunlardır: Öncelikle kasa görevlisini veya yöneticiyi uyararak kanun gereği etiket fiyatının geçerli olduğunu talep edin. Çoğu işletme, uzlaşma yoluyla düşük fiyatı uygulamayı kabul edecektir. İşletme uzlaşmayı reddederse, mutlaka delil toplamalısınız: Ürünün etiketinin fotoğrafını çekin veya ürünü ve etiketini yanınızda tutun. Yüksek fiyatın basılı olduğu kasa fişini almayı da unutmayın. Haksızlığın giderilmemesi durumunda ise yasal yollara başvurabilirsiniz. Şikayetlerinizi ALO 175 Tüketici Danışma Hattı, e-Devlet kapısı üzerinden "Tüketici Şikayeti Uygulaması" ya da doğrudan İl veya İlçe Ticaret Müdürlükleri aracılığıyla iletebilirsiniz.