Birçok işletme, indirim dönemi öncesinde ürün fiyatlarını artırarak daha sonra “büyük indirim” etiketiyle satışa sunuyor. Böylece tüketiciye, aslında olmayan bir fiyat avantajı sunuluyormuş izlenimi veriliyor. Tüketici Dernekleri Federasyonu bu tür uygulamaların Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yanıltıcı reklam olarak değerlendirilebileceğini belirtti. Yasaya göre işletmeler, indirime konu ettikleri ürünlerde son 30 gün içindeki en düşük fiyatı esas almak ve önceki satış fiyatını etikette açıkça belirtmek zorunda. Aksi halde tüketici, gerçekte zamlanmış bir ürünü indirimli sanarak satın alabiliyor. Ticaret Bakanlığı tüketicilerin fiyat farkı tespit etmeleri halinde Haksız Fiyat Artışı (HFA) mobil uygulaması üzerinden ya da Alo 175 Tüketici Hattı aracılığıyla şikayette bulunabileceğini hatırlattı. Alışveriş öncesinde ürünlerin fiyatlarını internetten veya farklı mağazalardan karşılaştırmak gerekiyor. Etiketlerde yer alan “önceki fiyat” bilgisini mutlaka kontrol edilmeli. Gerçek indirim oranının son 30 gün içindeki en düşük fiyat üzerinden hesaplanması gerekiyor.
İndirim oyununa dikkat
İndirim sezonunun başlamasıyla birlikte mağazalar vitrinlerini indirim sloganlarıyla süslemeye başladı. Ancak indirimlerin önemli bir kısmı gerçeği yansıtmıyor.
Muhabir: Zehra ÇİÇEK
Yorumlar
Trend Haberler
Büyükşehir’i pislik götürüyor!
Antalya’da rüşvet soruşturmasında yeni gelişme: Tutuklanan iki isim serbest bırakıldı
Erol Bulut o ismi açıkladı: “Bilgileri dışarı aktaranı bize o bildirdi”
Antalya Büyükşehir Belediyesi'ne 8'inci dalga 'rüşvet' operasyonu: 8 gözaltı
Korkuteli’nde o köy ayaklandı! ‘Canımızı veririz suyumuzu vermeyiz’
Kahveciler Odası Başkan Adayı Boydak’tan değişim sözü: Daha iyisini yapacağız




