Falez Park’ta büyük yarış: 34 Ülkeden bin sporcu Antalya’da buluşacak
Falez Park’ta büyük yarış: 34 Ülkeden bin sporcu Antalya’da buluşacak
İçeriği Görüntüle

Birçok işletme, indirim dönemi öncesinde ürün fiyatlarını artırarak daha sonra “büyük indirim” etiketiyle satışa sunuyor. Böylece tüketiciye, aslında olmayan bir fiyat avantajı sunuluyormuş izlenimi veriliyor. Tüketici Dernekleri Federasyonu bu tür uygulamaların Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yanıltıcı reklam olarak değerlendirilebileceğini belirtti. Yasaya göre işletmeler, indirime konu ettikleri ürünlerde son 30 gün içindeki en düşük fiyatı esas almak ve önceki satış fiyatını etikette açıkça belirtmek zorunda. Aksi halde tüketici, gerçekte zamlanmış bir ürünü indirimli sanarak satın alabiliyor. Ticaret Bakanlığı tüketicilerin fiyat farkı tespit etmeleri halinde Haksız Fiyat Artışı (HFA) mobil uygulaması üzerinden ya da Alo 175 Tüketici Hattı aracılığıyla şikayette bulunabileceğini hatırlattı. Alışveriş öncesinde ürünlerin fiyatlarını internetten veya farklı mağazalardan karşılaştırmak gerekiyor. Etiketlerde yer alan “önceki fiyat” bilgisini mutlaka kontrol edilmeli. Gerçek indirim oranının son 30 gün içindeki en düşük fiyat üzerinden hesaplanması gerekiyor.

Muhabir: Zehra ÇİÇEK