Türkiye’nin ihracat projesi olarak tanınan ve açıldığı günden bu yana ihracata 200 milyon dolarlık katkı yaptığı belirtilen Interfresh Eurasia Fuarı törenle açıldı. AntExpo A.Ş. Genel Koordinatörü Murat Özer, fuarın yaş meyve sebze sektöründe zirai don olayları ve artan maliyetlerin yaşandığı zorlu bir dönemde gerçekleştiğine dikkat çekerek, “Bu yıl 70’in üzerinde ülkeden, zincir market temsilcilerinin de aralarında bulunduğu 1050 kişilik alım heyeti fuarımıza geldi. Katılımcı sayısı geçen yıla göre yüzde 10, yurtdışından gelen alım heyeti sayısı ise yüzde 20 arttı. Amacımız, Türkiye ihracatına daha fazla katkı sunmak” dedi.

Ege Bölgesi ihracatını korudu

Ege İhracatçılar Birliği Koordinasyon Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçılar Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, doğal afetler ve maliyet artışlarına rağmen Ege Bölgesi’nin 2024 yılı ihracatının 41 milyar dolara ulaşarak geçen yılki rakamı koruduğunu vurguladı. Türkiye’nin yılda 61 milyon ton meyve-sebze ürettiğini belirten Uçak, İzmir’in bu alanda öne çıkan bir tarım kenti olduğunu söyleyerek, “İzmir, çiftçilerimizin alın teriyle ürettiği ve ihracatçımızın bin bir zahmetle dünyaya ulaştırdığı ürünleriyle ülkemize her yıl 6 milyar dolardan fazla döviz kazandırıyor. Üreticisi, ihracatçısı, yerel yönetimleri, sivil toplum kuruluşları ve üniversiteleriyle İzmir kalkınmak için uyum içinde çalışıyor. Mermer ve gelinlik fuarlarının ardından İzmir, tarım ve gıda sektöründeki bu fuarla da marka değerini yükseltiyor” diye konuştu.

‘Türkiye küresel ticarette gücünü artırıyor’

Törene katılan Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, küresel ekonomideki krizlere rağmen Türkiye’nin yatırım iştahıyla dimdik ayakta olduğunu şu sözlerle vurguladı: “Üretim, ihracat ve yatırım odaklı büyüme anlayışımız sayesinde ekonomimiz yirmi çeyrektir kesintisiz büyüyor. 2025’in ikinci çeyreğinde büyüme oranı yüzde 4,8’e ulaştı. 2024’te ihracatımız 261,8 milyar dolar olarak gerçekleşti ve küresel ticaretteki payımız yüzde 1,07’ye yükseldi. 2025’in ilk sekiz ayında ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,3 artarak 178 milyar dolara çıktı. Bu güçlü performans içinde İzmir, 11,3 milyar dolarlık ihracatıyla İstanbul’un ardından ikinci sırada yer alıyor.” Kılıçkaya, tarım ve gıda ihracatındaki başarıya da dikkat çekerek, “2002’de 3,7 milyar dolar olan tarım ve gıda ürünleri ihracatımız, 2024’te 32,6 milyar dolara çıkarak dokuz kattan fazla arttı. 2025’in ilk sekiz ayında ise ihracatımız 20,7 milyar dolar seviyesine ulaştı. Türkiye, dünya tarım ihracatında yüzde 1,5 payla 21’inci sırada yer alıyor” ifadelerini kullandı.

‘Fuarlar Kenti’ kimliği

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, kentin fuarcılık alanındaki gücünü vurgulayarak, “Tarım ve gıda sektörü zor bir dönemden geçiyor. İzmir’e yakışan bu fuara katkılarımız sürecek. Interfresh Eurasia sayesinde bölgemizde tarım ve gıda teknolojileri de gelişecek” diye konuştu. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekonomi ve Enerji Bakanı Olgun Amcaoğlu ve Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi Bakanı Aydın Maruf da Türkiye ile olan ekonomik, ticari ve kültürel iş birliklerinin her geçen yıl daha da güçlendiğini belirtti. Konuşmaların ardından AntExpo A.Ş. Genel Müdürü Murat Özer, fuara katkı sağlayanlara plaket takdim etti.

Deniz gönüllüleri kıyı temizleyecek
Deniz gönüllüleri kıyı temizleyecek
İçeriği Görüntüle

Muhabir: Arzu YAVUZ