Toplumsal dayanışmanın, paylaşmanın ve kardeşliğin simgesi olan Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen etkinliklere bir yenisi daha eklendi. Akdeniz Konyalılar Federasyonu, geleneksel hale getirdiği aşure etkinliğiyle hem hemşehrilerini hem de Antalya kamuoyunu bir araya getirdi. Kepez Şehitler Parkı’nda düzenlenen organizasyonda, birliğin, bereketin ve paylaşmanın manevi anlamı bir kez daha güçlü bir şekilde pekiştirildi. Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği program, aziz şehitlerimizin anısına saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından gerçekleştirilen Kur’an-ı Kerim Tilaveti, parkta bulunan davetlilere manevi bir huzur yaşattı. Hep birlikte ellerin semaya açıldığı programda, ülkenin huzuru, bereketi ve milletin birliği için dualar edildi. Toplumun her kesimini bir araya getiren etkinliğe siyaset, bürokrasi ve sivil toplum dünyasından çok sayıda önemli isim katıldı. Katılımcılar arasında; Kepez Kaymakamı Suat Dervişoğlu, ilçe belediye başkanları ve başkan yardımcıları, siyasi partilerin il ve ilçe başkanları ile yönetim kurulu üyeleri, sivil toplum kuruluşlarının (STK) başkanları ve temsilcileri, mahalle muhtarları ve belediye meclis üyeleri yer aldı. Protokol üyeleri, vatandaşlarla yakından ilgilenerek Muharrem ayının bereketini paylaştı.



Dev kazanların başına geçtiler
Etkinliğin ev sahipliğini üstlenen Akdeniz Konyalılar Federasyonu Başkanı Hasan Hüseyin Cengiz, programda yaptığı konuşmada birlik ve beraberlik vurgusu yaptı. Aşure geleneğinin kültürel mirasımızdaki yerine değinen Cengiz, şu ifadeleri kullandı: “Aşure, farklı lezzetlerin bir araya gelerek muazzam bir tat oluşturması gibi, bizim de farklılıklarımızla bir arada ne kadar güzel bir bütün olduğumuzu simgeler. Bugün burada aşuremizi büyük bir coşku ve geniş bir katılımla icra etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bizleri yalnız bırakmayan Sayın Kaymakamımıza, belediye başkanlarımıza, siyasi partilerimizin ve STK’larımızın değerli temsilcilerine, muhtarlarımıza ve tüm hemşehrilerimize yürekten teşekkür ederim. Katılan ve katkı koyan herkesten Allah razı olsun.” Konuşmaların ve duaların ardından protokol üyeleri, dev kazanların başına geçerek vatandaşlara aşure ikramında bulundu. Renkli ve samimi görüntülerin sahne olduğu etkinlik, ikramlar eşliğinde yapılan sıcak sohbetlerle son buldu.







