Olay, Bodrum’dan Ankara’ya bayram tatili için giden Hülya Karalar isimli vatandaşın Ankara’da indiğinde valizinin olmadığını fark etmesiyle başladı. Valizini bulamayan Karalar, otobüs yetkililerine ve firmaya valizinin akıbetini sordu. Bagaj fişi olmasına rağmen valizinin kaybolmasına bir türlü anlam veremeyen Karalar, firma yetkililerin kaybolan valize karşılık bir bilet parası önerdiğini iddia etti. Karalar, tüketici haklarına başvurarak olayın peşini bırakmayacağını söyledi. Karalar, “Ankara’ya tatile gidiyordum. Ankara’ya vardığımda otobüs bagajında valizimi bulamadım. Valizimi sorduğumda bana ‘Bagaj çok karışık hanım efendi acele gitmemiz gerekiyor. Kalkış yapmamız lazım. Kırıkkale’de ayrıntılı inceler valinizi sizlere göndeririz’ dediler” diye konuştu. Tekrardan otobüs yetkilileriyle irtibata geçtiğini ifade eden Karalar, kendisine bir hafta içerisinde valizinin bulunacağının söylendiğini ancak bulunamadığını iddia etti. Karalar, “Bana ‘Merak etmeyin hanımefendi tüm yolcuların telefonları bizde, gerekirse herkesle irtibata geçer valizinizi buluruz’ dediler. Haftalar geçti ancak hala valizime ulaşamadım. Firma yetkileriyle irtibata geçtim onlar da bana mağduriyetimi gidereceklerini söylediler ancak hala bir sonuç yok” dedi.
Valiz yok valiz fişi var
Valizinde yaklaşık 3 bin liralık eşya olduğunu ifade eden Karalar, “Firma yetkilileri bana kaybolan valiz için bir bilet parası kadar ödeme yapacaklarını söylediler. 3 bin lira değerindeki eşyama karşılık sadece 80 lira verecekler. Sözde mağduriyetimi gidereceklermiş. Otobüse bindiğimde biletime bakarak, bagaj fişini kestiler, valizim çalındı mı, başkasına mı verildi, düştü mü bilmiyoruz” diye dert yandı. Haftalardır uğraşmasına rağmen bir adım ileri kaydedemediğini söyleyen Karalar, son çare olarak Antalya Çevre ve Tüketiciler Derneği’ne başvurduğunu dernek vasıtasıyla dilekçe hazırladığını ve dilekçesini de kaymakamlık bünyesinde bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne verdiğini söyledi. Vatandaşın başvurusu üzerine gerekli mercilere başvurduklarını söyleyen Çevre ve Tüketici Derneği Başkanı Sıtkı Altan ise, bu gibi olayların sıklıkla yaşandığını dile getirdi. Tüketici olarak haklarının farkına varmanın önemli olduğunu söyleyen Altan, taşımacılık hizmeti veren şirketlerin, müşterilerin eşyalarından da sorumlu olması gerektiğini ifade etti. Altan, tüketicinin haklarını korumak için elerinden geleni yapacaklarını söyledi. Halil FİDAN