Çok değil bundan 15 20 sene öncesinde pazarlama dediğimiz zaman birçok kişinin aklına fiziksel mağazalarda ürünü tanıtan, ülkemizde ise kapıları dolaşıp ürünleri satmaya çalışan kişilerin yaptığı işler akıllara gelmekteydi. Her geçen gün bulunduğumuz çağdan çıkıp yeni bir çağa doğru adım adım ilerliyoruz. Bu çağın adı teknoloji çağı yani dijital bir çağdan bahsediyoruz. 20 25 sene önce günlük hayatımızda yaptığımız birçok işi bugün dijital ortamlara aktarmış durumdayız. Ticaretin yerini e-ticaret alırken mektuplaşmanın yerini e-postalar aldı. Sohbet etmenin yerini uygulamalar aldı. Durum böyle iken pazarlama ise
dijital pazarlama kavramı ile yeniden yeni çağın içerisinde kendine yer buldu. Maliyeti yüksek olan, kitleye ulaşması oldukça zaman alan pazarlama teknikleri yerine bugün dünyanın en büyük şirketlerinden küçük dükkân sahiplerine kadar herkes dijital pazarlama yöntemlerini kullanmaya başladı. Az maliyetli, hızlı bir etkileşim iş dünyası ve pazarlama sektörü için oldukça hayat verici bir yenilikti.
Dijital Pazarlama Nedir?
Matbaanın bulunması ile insanlar gazete ve kitaplara ilgi duydu. Bu iletişimin farklı bir hali idi. Sonrasında radyolar bulundu ve insanlar gazete ya da kitaplardaki yayınları sesli olarak dinlemeye başladı. Ardından telefon ile ikili iletişim dünyasına yöneldi. Sonrasında televizyon ile ses ve görüntüyü bir arada elde ettik. Bu döneme kadar olan gelişmeler hep bir iletişim unsurunun eksik olmasıydı. Lakin bilgisayarların hayatımıza girmesi ile hem sesli hem görüntülü hem de ikili iletişimi etkin bir şekilde kullanmaya başladık.
Dijital Pazarlama’nın Geçmişi, Geleceği
Dünyada 20 senede inanılmaz bir hızlanma yaşayınca dünyada internet ve dijital ortamlara erişim sağlamayan pek kimse kalmadı. Tüm dünyanın ortak bir noktada buluştuğu bu alanda yapılan görüntülü, sesli, etkileşim sağlayan tanıtımlar ve reklamlar
dijital pazarlama nedir? Sorusunun tek cevabı oldu. Bugün bir ürününüzü ya da bir kişiyi, bir kişinin sanat eserini tanıtmak için gerçek hayat yerine dijital hayatlarımızı bağladığımız sanal ortamda sadece bulunduğumuz çevreye değil tüm dünyaya aynı anda ulaştırabiliyoruz. Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal paylaşım ağları dijital pazarlama konusunda önemli mecralar olarak karşımıza çıkmaktadır.