Antalya'da nöbetçi eczaneler - 23 Ekim
Antalya'da nöbetçi eczaneler - 23 Ekim
İçeriği Görüntüle

Yıldırım, yaptığı açıklamada Duygu Keşif Robotu’nun, çocukların duygularını tanıma, anlama ve düzenleme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan, tamamen yerli ve pedagojik temelli bir eğitim yazılımı olduğunu belirtti.

Benzersiz bir eğitim uygulaması

Projenin akıllı tahta, bilgisayar, tablet ve mobil cihazlarda çalışabildiğini ifade eden Yıldırım, “Duygu Keşif Robotu, sesli ve görsel yönlendirmeler ile oyunlaştırılmış, pedagojik ilkeler doğrultusunda hazırlanan eğitim içerikleriyle çocuklara duygusal farkındalık kazandırıyor. Sınıf ortamında görev alan Mini Koç modeli, öğrencilerin birbirleriyle etkileşimini artırarak sosyal-duygusal öğrenmeyi gerçekleştiriyor; arkadaşlık, empati ve iletişim becerilerini güçlendirerek sınıf içi sosyal bağları destekliyor. Bu yapısıyla proje, hem Türkiye’de hem de dünyada ilk kez teknolojiyi duygusal farkındalık ve akran desteği temelli bir öğrenme modeliyle birleştiren benzersiz bir eğitim uygulaması olarak öne çıkıyor.” şeklinde konuştu.

Yeni bir eğitim yaklaşımının öncüsü

“Duygu Keşif Robotu” nun yalnızca bir yarışma başarısı değil, aynı zamanda yeni bir eğitim yaklaşımının öncüsü haline geldiğini söyleyen Yıldırım,"TEKNOFEST’teki başarının ardından projenin yeni eğitim döneminde okul temelli pilot uygulamalara başladık, bu süreçte öğrencilerin kendini ifade etme, empati kurma ve duygularını düzenleme becerilerinde belirgin ilerlemeler gözlemledik." diye konuştu.

'Teknolojiyi pedagojik bir rehber olarak kullandık'

Yıldırım konuşmasını şöyle sürdürdü: “Eğitim süreçlerinde akademik başarının öncelenmesi ve duygulara yeterince yer verilmemesi, çocukların kendini tanıma ve ifade etme becerilerini sınırlayabiliyor. Bu durum; yalnızca akademik başarıda düşüşe değil, aynı zamanda empati eksikliği, iletişim güçlükleri ve akran zorbalığı gibi sorunların artmasına da zemin hazırlayabiliyor. Biz bu projeyle teknolojiyi pedagojik bir rehber olarak kullandık; çocukların duygusal farkındalıklarını geliştirmek için teknolojiyle, oyunlaştırılmış etkinliklerle ve birbirlerinden öğrenebilecekleri bir sistem kurduk.Patent süreciyle birlikte projemizi sürdürülebilir hale getirerek, teknolojiyi çocukların duygusal gelişimiyle buluşturan bu sistemi ulusal ölçekte yaygınlaştırmayı ve eğitimde yeni bir dönemi başlatmayı hedefliyoruz.”

Kaynak: Haber Merkezi