Cihat Yaycı’dan YÖRSİAD’da çarpıcı açıklamalar: ‘Ne zaman tokalaştılarsa kolumuz gitti’
Cihat Yaycı’dan YÖRSİAD’da çarpıcı açıklamalar: ‘Ne zaman tokalaştılarsa kolumuz gitti’
İçeriği Görüntüle

Garanti BBVA kullanıcıları 2 Mayıs 2025 tarihinde mobil uygulamaya erişimde sıkıntı yaşadı. Mobil bankacılık hizmetinden faydalanmak isteyen çok sayıda müşteri, uygulamaya giriş yapamadı ve karşılaştıkları hata mesajlarını sosyal medyada paylaşarak durumu gündeme taşıdı.

"GARANTİ MOBİL ÇÖKTÜ MÜ?" SORUSU GÜNDEMDE

Sabah saatlerinden itibaren Garanti BBVA mobil uygulamasında yaşanan erişim sorunu nedeniyle kullanıcılar, "Garanti mobil çöktü mü?" sorusuna yanıt aramaya başladı. Uygulamaya giriş yapmak isteyen müşteriler, “Şu anda işleminizi gerçekleştiremiyoruz. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz” şeklinde bir hata mesajıyla karşılaşıyor.

ŞİKAYETLER YOĞUNLAŞTI, SORUN MOBİL ERİŞİMDE

Erişim probleminin ardından Downdetector platformuna çok sayıda bildirim yapılırken, şikayetlerin büyük çoğunluğunu mobil uygulamaya erişememe ve işlemlerin tamamlanamaması oluşturdu. Kullanıcılar, internet bankacılığı üzerinden de zaman zaman benzer sorunlarla karşılaştıklarını belirtiyor.

GARANTİ BBVA'DAN İLK AÇIKLAMA: "TEKNİK AKSAKLIK YAŞANMAKTADIR"

Yaşanan kesinti sonrası Garanti BBVA tarafından konuya ilişkin resmi bir açıklama bekleniyordu. Erişim problemi yaşayan kullanıcılar, bankanın müşteri hizmetleri ve sosyal medya hesapları üzerinden bilgi almaya çalışırken ilk açıklama bankanın sosyal medya hesabından yapıldı.

Açıklamada, "Şu anda sistemlerimizde teknik bir aksaklık yaşanmaktadır. Sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz." denildi.

BANKADAN İKİNCİ AÇIKLAMA: ÇÖZÜMÜ İÇİN YOĞUN ŞEKİLDE ÇALIŞIYORUZ

Bankadan yapılan ikinci açıklamada ise; "Dijital kanallarımıza ve Çağrı Merkezimize erişimde yaşanan kesinti devam etmektedir. Sorunun en kısa sürede çözümü için yoğun şekilde çalışıyoruz. Yaşanan aksaklıktan dolayı üzgünüz. Tüm şubelerimizin çalışma saatlerini uzattığımızı ve işlemlerinizi şubelerimizden gerçekleştirebileceğinizi bilgilerinize sunarız." ifadeleri kullanıldı.

GARANTİ BBVA'DAN ÜÇÜNCÜ AÇIKLAMA: SİBER SALDIRI RİSKİ YOK!

Bankadan yapılan üçüncü açıklamada, "Sistemlerimizde yaşanan kesinti teknik bir aksakliktan kaynaklanmakta olup, herhangi bir siber saldırı ya da veri güvenliği riski barındırmamaktadır.  Bankamız nezdindeki tüm varlıklannız ve kişisel verileriniz yüksek güvenlik standartianyla korunmaya devam etmektedir. İşlemlerinizi kesintisiz şekilde gerçekleştirebilmeniz için tüm şubelerimizdeki ekip arkadaşlarımız hizmet vermeyi sürdürmektedir. Sorunun en kısa sürede tamamen çözüme kavuşması için ilgili birimlerimiz yoğun şekilde çalışmaktadır. Göstermiş olduğunuz anlayış bin teşekkür ederiz." denildi.

SİSTEMİN NE ZAMAN DÜZELECEĞİ BELİRSİZ

Erişim sorununun kaynağı ya da çözüm süresine dair net bir bilgi bulunmuyor. Teknik altyapıya bağlı geçici bir sorun olabileceği tahmin edilse de, kesin nedenin ne olduğu Garanti BBVA’dan gelecek açıklamayla netleşecek.

Gelişmeleri takip ediyoruz...

Garanti BBVA mobil uygulamasındaki erişim sorunu hakkında yeni bir açıklama geldiğinde haberimiz güncellenecektir.

Kaynak: HABER MERKEZİ