Tamir etti, boyadı, resim çizdi 

Türkiye Maarif Modeli temel ilkeleri ve değerleri doğrultusunda kendi emekleriyle hazırladığı okuldaki faaliyetleri anlattı.  Süter, okulu 2 Ocak 2024 tarihinde teslim aldığından bu yana çocuk odaklı düşünerek hareket ettiğini ve çocukların ilgi istek ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak hazırlıklar yaptığını ifade etti. Süter, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin vizyonuna uygun olarak, çocukları geleceğin sanatçıları, tasarımcıları ve kültür elçileri olarak yetiştirecek bir anaokulu hayata geçirmenin mutluluğunu yaşadığını anlattı.  Kendi odası dahil olmak üzere kullandığı birçok dolap masa gibi malzemeleri geri dönüşümden elde ettiğin dile getiren Başkan Süter, “Malzemeleri tamir ettim, boyadım, gece gündüz hiç üşenmeden okul duvarlarına, koridorlara resimler çizdim” dedi. 

Müzik, sinema ve sanat sokağı 

Süter, şöyle devam etti: “Giriş katı müzik sokağı, alt katı sinema sokağı ve en üst katı da sanat sokağı olarak tasarladım. Projemizin ana amacı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun olarak erken çocukluk döneminde sanat eğitimi aracılığıyla çocukların zihinsel, duygusal ve fiziksel gelişimlerini desteklemektir.  Çocukların sanatsal becerilerini geliştirmek ve aynı zamanda milli, manevi ve kültürel değerlerini içselleştirmelerini sağlamak birincil hedeflerimizdendir. Anaokulumuz, sanatın her dalını deneyimleyen, yaratıcı özgüvenli ve milli değerleri özümsemiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemektir. Çocuklar bu yolla manevi değerlerle sanat arasında bir bağ kurmayı öğreneceklerdir.” 

* Şu an görev yaptığınız Kültür Anaokulunu anlatır mısınız? 

** Okulu 2 Ocak 2024 tarihinde teslim aldım. Okulun kurucu müdürüyüm. Bu okul, kurduğum ikinci okul. Kültür Anaokulu 12 sınıf 24 şubeden oluşan 3 katlı büyük bir anaokulu. Kepez Kültür mahallesinde de ihtiyaç duyulan bir bölgede. Devraldığım günden bu yana çocuk odaklı düşünerek hareket ettim ve çocukların ilgi istek ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak hazırlıkları yaptım. Kendi odam dahil olmak üzere kullandığımız bir çok dolap masa gibi malzemeleri geri dönüşümden elde ettim. Tamir ettim, boyadım, gece gündüz hiç üşenmeden okul duvarlarına, koridorlara resimler çizdim. Giriş katı müzik sokağı, alt katı sinema sokağı ve en üst katı da sanat sokağı olarak tasarladım. Her katı ayrı bir renk ile boyayarak canlandırdım. Renklerin çocuklar üzenindeki etkisini bilmeyen yoktur. Sadece çocuklar değil, öğretmenlerim personelim hatta velilerim dahil olmak üzere ayakları geri giden değil zevkle çalışarak isteyerek gelecekleri enerjisi yüksek bir okul hazırladım. 

* Amacınıza ulaşabildiniz mi? 

** Amacım çocukların ilgi yeteneklerini keşfederek bu doğrultuda eğitim almalarını sağlamak. Bu doğrultuda ilerleyerek sanat merkezli bir okulun temelini atmaya çalıştım. Güzel sanatlar bölümü, üniversitede lisede ortaokulda hatta ilkokulda var neden anaokullarında olmasın? Hem de çocukların yeteneklerinin keşfedilip bu alanda eğitim vermeye en açık olduğu bir dönemde. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline uygun ilk güzel sanatlar anaokulu projesi Antalya’da neden olmasın düşüncesi ile yola çıktım. 

* Gerçekleştirmek istediğiniz bu projeyi kısaca özetler misiniz? 

** Bu proje Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin temel ilkeleri ve değerleri doğrultusunda Türkiye’de kurulacak olan ilk güzel sanatlar anaokulunun tasarımını ve eğitim içeriklerini kapsamaktadır. Projenin amacı, erken yaşta sanatsal farkındalığı geliştirmek, estetik duyarlılığı beslemek ve Türkiye’nin kültürel mirasına bağlı bir nesil yetiştirmektir. Anaokulumuz, sanatın her dalını deneyimleyen, yaratıcı, özgüvenli ve milli değerleri özümsemiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemektir. 

* Projenin amacı nedir? 

** Projenin ana amacı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun olarak erken çocukluk döneminde sanat eğitimi aracılığıyla çocukların zihinsel, duygusal ve fiziksel gelişimlerini desteklemektir.  Çocukların sanatsal becerilerini geliştirmek ve aynı zamanda milli, manevi ve kültürel değerlerini içselleştirmelerini sağlamak birincil hedeflerimizdendir. 

* Maarif modelleri kavramlarını ve projenizi nasıl harmanladınız, bizlere kısaca anlatır mısınız? 

** Medeniyet Tasavvuru projesi çerçevesinde çocukların Türk kültürüne ait estetik değerleri tanıyıp benimsemelerini hedefler. Türk sanatının tarihsel gelişimi, ebru, tezhip, minyatür gibi geleneksel sanatlar bu çerçevede tanıtılacaktır. Millî ve Manevi Değerler eğitimi kapsamında sanat eğitimi, çocukların milli kimliklerini güçlendirecek etkinliklerle zenginleştirilecektir. Müzik, tiyatro ve resim derslerinde Türk halk kültüründen motifler ve melodiler kullanılacaktır. Çocuklar bu yolla manevi değerlerle sanat arasında bir bağ kurmayı öğreneceklerdir. Yetenek Odaklı Eğitim kapsamında, her çocuğun bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak, yeteneklerinin keşfedilmesine imkan tanıyan bir eğitim modeli sunulacaktır. Resim, müzik, dans, tiyatro ve el sanatları atölyeleri çocukların farklı sanat dallarında kendilerini ifade etmelerini sağlayacaktır. Bütünsel Eğitim Yaklaşımı ile Güzel Sanatlar Anaokulu'nda sanat eğitimi yalnızca teknik bilgi ve becerilerin öğretildiği bir süreçten ibaret olmayacak, aynı zamanda çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunacak şekilde tasarlanacaktır. Sanatla iç içe bir eğitim ortamı, çocukların özgüvenlerini geliştirecek ve sosyal ilişkilerini güçlendirecektir. Küresel ve Yerel Denge Eğitim programında dünya sanat tarihinden de örnekler verilerek çocukların küresel sanat kültürüyle tanışmaları sağlanacaktır. Ancak bu süreçte yerel sanat ve kültür unsurlarına öncelik verilecek, milli ve yerel sanatsal değerler korunarak aktarılacaktır. 

* Hedef kitleniz kaç yaş grubu çocuklardır? 

** 3-6 yaş grubu çocuklar, sanat eğitimi ile hem sanatsal beceriler kazanacak hem de özgün düşünebilme yetenekleri gelişecektir. Özellikle yetenekli çocukların erken yaşta keşfedilmesi ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. Eğitim metodolojimiz Aktif Katılım ve Uygulamadır. Sanat atölyelerinde çocuklar aktif olarak resim, heykel, müzik, dans gibi sanat dallarında uygulamalar yapacaklar. Oyun Temelli Öğrenme ile sanat eğitimine oyun temelli yaklaşımlar entegre edilerek öğrenme süreci daha eğlenceli ve etkili hale getirilecektir. Sergiler ve gösterilerle, yıl boyunca öğrencilerin yaptıkları sanat eserleri ve performanslar sergilenecek ve ailelerle paylaşılacaktır. 

* Peki fiziksel donanımınız bu projenize uygun mudur? 

** Anaokulu binası, çocukların sanatsal çalışmalarını rahatça gerçekleştirebilecekleri geniş sanat atölyeleri, müzik odaları, dans stüdyoları ve sergi alanlarını içerecektir. Ayrıca çocukların doğal ortamda yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri açık hava alanları da tasarlanacaktır. 

* Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı? 

** Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin vizyonuna uygun olarak, çocuklarımızı geleceğin sanatçıları, tasarımcıları ve kültür elçileri olarak yetiştirecek bir anaokulu hayata geçirilmiş olacaktır. Sanat yoluyla özgüven, yaratıcı düşünce ve milli değerlere bağlılık gibi temel özellikler kazandırılan nesiller, Türkiye'nin kültürel ve sanatsal geleceğine yön verecektir. 

Kocagöz’ün yurt dışı yasağı kalktı
Kocagöz’ün yurt dışı yasağı kalktı
İçeriği Görüntüle

Fatma Süter kimdir? 

Fatma Süter, Okul Öncesi Öğretmenliği mezunu. 14 yıl öğretmenlik son 7 yıldır da meslek hayatına idareci olarak devam etmekte. 4 yıl müdür yardımcılığı son 3 yıl da okul müdürü olarak görevine devam ediyor. Çocukların masum dünyasının kendisine her zaman çok renkli geldiğini anlatan Süter, okul öncesi branşını çok sevdiğini ifade etti. 14 tane çocuk kitabı yazdı. Hikayelerini proje şeklinde gerçekleştirerek çocukları, anne babaları, anneanne babaanne ve dedeleri, son kitabında ise il ve idare amirleri ve okul öncesi öğrencilerini bir araya getirerek yazdı. Ve yazmaya da devam ediyor. Bunun yanında da okul marşları ve çocuk şarkıları yazıp besteleyip öğrencileri ile beraber çalıp söylüyor. Enstrüman çalmayı çok seviyor. Her fırsatta da bu bilgilerini çocuklarla paylaşıyor. 

Kaynak: ESRA ALTUNKES