Dünyanın en büyük ekolojik sorunlarından biri olan orman yangınları ve iklim krizi, bu kez sanatçıların, edebiyatçıların ve tasarımcıların gözünden kamuoyuna aktarılacak. Uluslararası Kültür Sanat Göç ve Uyum Derneği (USDER) tarafından organize edilen proje, doğanın uğradığı tahribatı ve küllerinden yeniden doğma direncini sanatsal bir manifesto ile kayıt altına alacak. Sadece bir eser üretim süreci olmanın ötesinde kapsamlı bir ‘tanıklık’ yolculuğu olarak tasarlanan projede katılımcılar, öncelikle uzmanlardan orman yangınlarının ekolojik, sosyal ve kültürel etkilerine dair eğitimler alacak. Ardından yanan orman alanlarında yapılacak saha gözlemleriyle, doğanın uğradığı zarar ve kendini yenileme mücadelesi yerinde incelenecek. Sanatçılar; bu süreçte edindikleri bilgi, gözlem ve duyguları tuvale, çamura, söze, müziğe ve fotoğrafa yansıtacak.

İlk buluşma 2 Temmuz’da
Disiplinler arası bir dayanışma hareketi olan projeye; ressamlar, heykeltıraşlar, müzisyenler, fotoğrafçılar, grafikerler, seramik sanatçıları, şairler ve yazarlar dahil olacak. Proje sonunda üretilen tüm eserler; geniş kapsamlı bir karma sergi, multidisipliner bir manifesto ve kalıcı bir dijital arşiv olarak kamuoyuyla buluşturulacak. Projenin yol haritasının belirleneceği ve detayların paylaşılacağı ilk beyin fırtınası ve bilgilendirme toplantısı İstanbul’da gerçekleştirilecek. Dernek yönetimi, doğanın sesini çoğaltmak isteyen tüm yaratıcı zihinleri toplantıya davet etti. Toplantı programı şu şekilde: “Tarih; 2 Temmuz Perşembe. Saat; 17.00. Yer; ÇYDD Bahçelievler Merkezi.”



