Dünya yanıyor: 2030’a kadar yeni sıcaklık rekorları kapıda
Dünya yanıyor: 2030’a kadar yeni sıcaklık rekorları kapıda
İçeriği Görüntüle

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları – Türkiye 125” çalışmasını tamamladı. Türkiye’nin önde gelen markalarının marka değerleri açıklandı. Listede yine havacılıktan dayanıklı tüketime, bankacılıktan hazır giyime kadar birçok sektörden dev isimler yer aldı. Peki Antalya merkezli bir marka bu prestijli listeye girmeyi başarabildi mi?

Türk Hava Yolları zirveyi bırakmadı

Listenin ilk sırasında, 2.266 milyar dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları yer aldı. THY, 2024 yılında da listenin birincisiydi. Onu, 1.645 milyar dolarlık marka değeriyle Arçelik izlerken, üçüncü sırada 1.240 milyar dolarla İş Bankası yer aldı.

Bankacılık ve tüketim ürünleri ön planda

İlk 15’e baktığımızda bankacılık sektörünün dikkat çekici bir ağırlığı olduğu görülüyor. İş Bankası (3), Ziraat Bankası (6), Garanti BBVA (8), Vakıfbank (10), Akbank (11) ve Yapı Kredi (12) gibi köklü finans kurumları, yüksek marka değerleriyle listede yer alıyor. Dayanıklı tüketim sektöründe Arçelik (2) ve Vestel (4) öne çıkarken, perakende ve hazır giyim sektöründe LC Waikiki (7) ve BİM (15) dikkat çekiyor.

Antalya markaları listede yer almadı

Merakla beklenen soruya gelirsek: Antalya merkezli bir marka ilk 15’te yer almadı. Ancak bu yükselişler Antalya iş dünyası açısından hem bir motivasyon hem de stratejik marka yatırımları için önemli bir sinyal olabilir.

Muhabir: Murat Esentekin