banner153
banner230
banner203

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir.

HAFTANIN ŞİKAYETLERİ

Tüketici Hasibe Karatlı şikayetinde:

Ben bir siteden alışveriş yaptım ürünlerimi göndermediler. Beni bir ay oyaladılar gönderdik geri döndü 3 kez dediler. Bir kere bile kargo takip numarası göndermediler. Aynı kargo firmasından başka siparişler geldi, nasıl olduysa bir onların yolladığı gelmedi. 03.01.2019 site üzerinden siparişin iptalini istedim. Sonra sonucu bekledim. 20.01.2019 bana mail geldi siparişiniz adresinize teslim edilmiştir diye. Hemen telefon açtım bana bir şey gelmedi dedim bize de dönmedi dediler. Belgelere bakıp dönüş yapacaklardı hala ses seda yok. Kargo firmasına sordum adınıza kargo görünmüyor, takip numarası olsa daha kolay olur dediler, ama firma kargo takip numarası vermiyor.

Tüketici Hakem Heyetine başvurmak istiyorum, ama nasıl yapmam lazım bilmiyorum. Cayma hakkını kullandığın zaman firmaya cayma bildirimi gönderiyorsun ondan sonra şikâyet ediyorsun. Bana hiç ürün gelmedi, yalnız param gitti nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

Cevap ve Çözüm:

Dursun Z. Erçin: Alışveriş yaptığınız site sahte ise savcılığa suç duyurusunda bulunmanız gerekiyor. Yapılan iş dolandırıcılıktır.

Bankanıza satışın gerçekleşmediğini, ürünün tarafınıza gönderilmediğini, elinizde herhangi bir fatura irsaliye ya da kargo teslim fişinin olmadığını bildirerek satış işleminin iptalini isteyin. Firma bu satışı ispat edemeyecektir. Bankanız sizin başvurunuzdan sonra işleme başlayacak 90 gün içinde bu işlemi sonuçlandırıp paranızı kart hesabınıza iade edecektir.

Hüseyin Kaya: Alışverişi yaptığınız site önemli. Bir de kredi kartıyla yaptıysanız alışverişi bankayı arayın ödemeyi iptal ettirin. Durumu anlatın banka o parayı iptal edebiliyor veya adamlardan bir şekilde o parayı alabiliyor. Banka alacağını bir şekilde alır merak etmeyin. Çakma dandik bir site ise savcılığa suç duyurusunda bulunun dolandırıldım diye.



Özgür Bükcüoğlu
: Kargonuz teslim edildi diyorlarsa teslim edildiğini ispat etmeliler. Kargodan da bilgi alabilirsiniz. İsimden sorgulama yaparlarsa bulabilirler. Yine de çözüme ulaşamazsanız kaymakamlıklarda bulunan tüketici hakem heyetine başvurun.

Tüketici Aliye Sarıkaya şikayetinde:

D… fırsat reyonundan ayakkabı aldım. 15 dk sonra giymeden ayakkabıyı iade etmek istedim almadılar. Böyle bir hakları var mı?

Cevap ve Çözüm:

Eyüp Mocan: 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda mağazadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Bu bakımdan kulaktan dolma bilgi olarak duymuş bulunduğumuz kanuna göre “Bir gün” veya “Yedi gün” gibi sürelerde sebepsiz yere alınan ürün iade edilmelidir gibi sözler gerçeği yansıtmamaktadır. Kanuna göre mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur.

Murat Ela: Kanun sadece internetten alışverişlere, iş yeri dışında satışlara ve sözleşmeli taksitli satışlara cayma hakkı vermiştir. Mağazadan alışta cayma hakkı kanunda yoktur.

 

Tüketici Şükrü Erdem şikayetinde:

25 Ocak 2019 tarihinde Antalya ili Muratpaşa ilçesinde bulunan ….. cep merkezine giderek hat taşıma talebinde bulundum. Seçtiğim tarife en düşük faturalı tarife idi fakat telefon hattım açıldığında ise tamamen başka bir tarifeye geçiş yapmış olduğunu gördüm. Derhal müşteri hizmetlerini arayarak yanlışlık olduğunu belirtmeme rağmen müşteri hizmetleri ellerinde imzalı sözleşme olduğunu benim haberim dahilinde yapıldığını belirttiler. Elimde bulunan sözleşmeye baktığımda ise öyle bir şeyin olmadığını gördüm. Sözleşme yaptığım bayii gittiğimde ise o bayiinin iş yerini bırakarak kaçtığını öğrendim. Tekrar müşteri hizmetlerini arayarak durumu belirttim. Benden elimdeki sözleşmenin resmini istediler tam 3 defa göndermeme rağmen defalarca telefon görüşmesinden sonra tarife değişikliği yapabileceklerini fakat cayma bedeli adı altında fazladan 23 TL istediler. Bunun suçlusu veya sorumlusu benim olmadığını tamamen sizden ve sahtekar bayinizden kaynaklı olduğunu belirtmeme rağmen resmen benden haraç istiyorlar. Bu konu hakkında nasıl bir yol izlemem gerekli?

Cevap ve Çözüm:


Ayşegül Mercan:
Sözleşmenizde tarife adı gözükmüyor ama … müşteri hizmetlerini arayarak şikayet kaydı açtırın. Tekrar veya buradan yine bir sonuç elde edemezseniz. …  bize ulaşın kısmından şikayetinizi belirten bir mail atın. Oradan da sonuç alamazsanız BTK’ya mail atın mutlaka düzeltilecektir. Sizden kaynaklanmadığı için cayma bedeli alınmayacaktır.

 

Berk Ay: İnternet üzerinden BTK’ya (Bilgi Teknolojileri Kurumu) şikayet oluşturun size olumlu dönüş yapılacaktır.

Tüketici Zeliha Korkut şikayetinde:

Ortak tapusu olan daire almanın ne gibi sıkıntıları olur. Yanı ters dubleks iki ayrı daire yapmışlar alt kat satılmış, üst kat ise satılık ama dediğim gibi tapuları bir. Bu tapuların ayrılma durumu var mı? Bu şekil bir daire alınabilir mi?

Cevap ve Çözüm:

Bora Cezair: Üst kat kaçaksa, sonradan çıkılmışsa, senin hiç bir hakkın olmaz.

 

Birgül Çetin: Bu tür işlere hiç girmeyin. Kesin başınız ağrır. Bugün tanıdık olan yarın kesin tanımadık olur. Bir evin bir sahibi olur.

Fatma Erat: Daire sahiplerinin birine borçtan dolayı haciz vs. gelse borçsuz daire sahibi de mağdur olur. Satmak istediğinizde sorun yaşarsınız.

Zeliha Aydın Savaş: Elektrik su bir ödersiniz kilovatı astığınız içinde daha yüksek fatura gelir ya da diğer kişi ödeme yapmaz hepsi size kalır ödenmezse kesilir. Ortak tapu yok diye biliyorum yani miras falan olmadıkça.

Şener Yılmaz: Yasal olarak iki daire mi yapılmış. Sanmam. Yani kat mülkiyeti yoktur. İleride başınız ağrır. Ha alınabilir mi alınır tapu tek daire olarak gözükür. Bina şikayetçi olursa belediyeden iyi bir ceza yersiniz. Oranın elektriği suyu gazı ortaktır kendiniz ayıramazsınız. Abonelik bile ayrı ayrı vermezler. İskanda tek daire yazıyordur. Yani alırsanız ortak sayılır tek tapu tek mekan sayılır. İleride hem hukuki hem idari yaptırımları olur. En basiti icra gelse tek tapu ikinize de gelir gibi. Biriniz ölse tek miras bir sürü mirasçı olur gibi.

Nilay Güler: Ters dubleksin iki daire olarak kullanılması aslında yasak. Kira bile bu şekilde verilmez. Hele satış hiç olmaz. Hatta komşu şikayeti ile de sorun oluyormuş. Çünkü tek daireden iki daire gibi avantaj sağlamış oluyor.

Talia Yilmaz: Her bakımdan sakıncalı, vergisi, su elektrik abonesi, satışı, kiraya verilmesi. Her konuda başkasına bağlı olunur.


Hüseyin Ölmez
: Almamanızı öneririm. Burada yazılamayacak kadar çok sorunla uğraşmak zorunda kalırsınız. Tapuyu ayırma teknik dille ifraz mümkün değildir.  

Tüketici Murat Çırak şikayetinde:

Bundan 4 yıl önce kredi ve kredi kartlarıma borçlarım vardı. İşim nedeniyle ödeyemedim kara listeye alındım kendimi toparladım. Beni arayan avukatları aradım taksitle ödemek istediğimi söyledim. Onlarda okeyledi. Bende bütün borcumu sildim ama hala kara listede görünüyorum. Şu kara listeden nasıl ve ne zaman çıkarım?

Cevap ve Çözüm:


Seyfulah Yıldırım
: Eğer borcunuzu tamamen ödemiş ve gecikmede borç bırakmamış iseniz bankacılık ürünlerini düzenli olarak kullanmaya devam ettiğiniz takdirde düzelme durumları söz konusu olabiliyor diye biliyorum. Yani varsa kredi kartı kullanmak, halihazırdaki kredi ödemelerini zamanında yapmak gibi.

Engin Kaymak: 5 yıl süresi var. Sicil affı da geldi. Bankalardan borcu yoktur yazısı alıp Merkez Bankasına götürün ben öyle yapacağım. 2-3 yıl oldu borcum biteli hâlâ kredi notum düşük gözüküyor.

Müberra Ergül: Borçlu olduğunuz bankalara gidip kredi bilgilerinin güncellenmesini istiyorum deyin ya da müşteri şikayet yönetiminin mail adresine bildirin yapın. İki gün içinde cevap vermeleri zorunlu.

Seba Zaryob: Borcunuzun kalmadığına dair avukatlık bürosundan bir kağıt alıyorsunuz. İcra dairesinde tahsil harcını ödeyip oradan da dosyanızı kapatıyorsunuz. Ardından bankaya gidiyorsunuz ve banka personeline KKB güncellemesi yaptırmak istediğinizi söylüyorsunuz. Onlar genel merkezle iletişime geçip güncelleme gerçekleştiriyorlar. Ve bir süre sonra kara listeden adınız çıkıyor.

Tüketici Duygu Şanlı şikayetinde:

T..den 2004’den kalma bi borç çıkmış bana faturalı hat kullanmadığım halde faturalı diye gösterilmiş. Tüketici heyetine yazacam ama ne adres ne tellerini biliyorum. Nasıl yapabilirim TMSF de görünüyor. Doğal olarak 14 sene de bana hiç bir bildirim yapılmadı. Yapılmış ama ulaşmamış diyorlar. Fatura ne kadar diyorum 30 TL’den 2 fatura 400 kusur olmuş faizi ile ama 250 TL’ye indiririz ödersiniz diyor. Ne yapmalıyım?

Cevap ve Çözüm:

Fatih C. Tek:

Ödemeyin. Bu tür borçlarda zaman aşımı 10 yıldır. Sadece e-devletten ara ara takip edin

BİLGİ NOTU


Yusuf Peksu:


Bilgi Notu: Gözlük çerçevesi ve camı yenileme süresi 3 yıldır. Büyüme çağındaki çocuklar için doktordan sağlık raporu alma kaydıyla 3 yıl beklemeden değişim yapılır. Gözdeki bozukluk en az 0.5 diyaptri değişmişse 3 yıl beklenmez. E-Devlet'ten sorgulama yapılır.

Bilgi Notu: Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına dair Yönetmelikte değişiklik. Yönetmeliğin; Bilgilerin Saklanması ve İspat Yükümlülüğü başlıklı 20. nci maddesi 2.nci fıkrasının sonuna gelmek üzere; Ancak Abonelik sözleşmesinin kamu hizmetlerinin tek noktadan sunulduğu ortak kamu ve elektronik platformu üzerinden kurulması halinde, kayıtların tutulması ve bilgilerin sunulmasına ilişkin yükümlülük satıcı ve sağlayıcıya aittir'' cümlesi eklenmiştir. Bu değişiklik 9 Şubat 2019 tarihli Resmi Gazetede (sayı 30681) yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.


SÖZLERLE KRİTERYA

HAKKIM VAR!



Garantiden doğan haklarınızın korunması için başvurduğunuz servisin yetkili servis olduğundan emin olun.


Tüketicilerimizin satış sonrası hizmetlerden faydalanmak için ürünü satın aldıkları firmalara ait ürünler için üretici ve ithalatçıların hazırladığı tanıtma ve kullanma kılavuzlarında yer alan yetkili servis istasyonları ile yedek parça malzemelerinin temin edilebileceği yerlerin unvan, adres, telefon numarası ve diğer iletişim bilgileri veya bu firmaların kendi kurumsal internet sitelerini ziyaret ederek yetkili servis noktaları hakkında bilgi almaları gerekmektedir.

 

Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu

Hazırlayan: Ahmet Saki MERTOĞLU

 
 
Anahtar Kelimeler:

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

Misafir Avatar
Tarık Varol 1 hafta önce

Herkese hayirli geceler. Flo magazasindan aldigim bir ayakkabida kisa surede soyulmalar olmustu. Ayakkabiyi 2 kez Flo' ya incelemeye gondermeme ragmen 2 kez red karari verdiler, ustune 2 nci inceleme sonucu 1 haftada sonuclanmasina ragmen ayakkabimi 45 gun sonra iade ettiler. Bununla ilgili Tuketici hakem heyetine yaptigim basvuru neyseki kabul edildi.

KARARDA AYAKKABI BEDELİ OLAN 154.49 TL OLAN AYAKKABININ AYIPSIZ BİR YENİSİNIN FLO TARAFINDAN TUKETICİYE TESLİMINE KARAR VERİLMİSTİR.

SIZE SORUM;
1.BEN YİNE AYIPLI OLAN BU AYAKKABININ AYNISINI ALMAK İSTEMİYORUM, BUNUN YERİNE BU AYAKKABININ ŞUANKİ FİYATİ ÜZERİNE PARA EKLEYİP MAĞAZADAN BAŞKA MARKA AYAKKABİ ALABILİRMİYİM?

2.AYIPLI OLAN AYAKKABININ FATURA TUTARI OLAN 154.49 TL Yİ İADESİNİ ALABİLİRMİYİM?

BU KONUDAYARDIMLARINIZI BEKLİYORUM.

Misafir Avatar
ilkay Baytemir 1 hafta önce

Surekli takip ediyorum soru cevap yorumlar tüketicinin bilinçlenmesi adina yaptiğiniz çalişmalar için teşekkürler

banner20

banner221

a