İlan kirliliğine ağır yaptırım yolda
İlan kirliliğine ağır yaptırım yolda
İçeriği Görüntüle

Şehrin plansızlık ve yetersiz hizmet anlayışı nedeniyle adeta bir kriz sarmalına girdiğini belirten DEVA Partisi Antalya İl Başkanı Özlem Arlıer, sorunların günübirlik hamlelerle değil, bilimsel temelli ve kalıcı projelerle çözülmesi gerektiğini vurguladı. Özellikle yaz aylarında artan nüfus yoğunluğuna dikkat çeken İl Başkanı Arlıer, toplu taşımadaki aksaklıkların kent sakinlerinin günlük yaşamını felç ettiğini ifade etti. Otobüs seferlerinin yetersizliğine, klimaların çalışmamasına ve bitmek bilmeyen trafik yoğunluğuna değinen Arlıer, “Antalya’da ulaşım artık içinden çıkılmaz bir hal aldı. Vatandaşımızın her gün maruz kaldığı bu çile, geçici önlemlerle geçiştirilemez. Acilen bilimsel ve uzun vadeli bir ulaşım master planına ihtiyacımız var” dedi.

​‘Su baskınları plansızlığın kanıtı’

​Hızlı nüfus artışına rağmen kentsel yatırımların yerinde saydığını belirten Özlem Arlıer, altyapı yetersizliğine de sert tepki gösterdi. Yol kalitesinin düşüklüğünden ve yağmur suyu drenaj sistemlerinin eksikliğinden bahseden Arlıer, şu ifadeleri kullandı: “Kentimiz hızlı büyüyor ancak altyapımız bu hıza ayak uyduramıyor. Her sağanak yağışta cadde ve sokakların göle dönmesi, yaşanan su baskınları bu plansızlığın en net ve en acı göstergesidir.” Antalya’nın sadece turistlerin değil, içinde yaşayan yerel halkın da şehri olması gerektiğinin altını çizen Arlıer, fahiş kira artışlarına ve genel yaşam maliyetlerine dikkat çekti. Kentte ciddi bir geçim mücadelesi verildiğini belirten Arlıer, “Dar gelirli vatandaşlarımız Antalya’da adeta hayatta kalma savaşı veriyor. Bu şehir, kendi insanı için de yaşanabilir kılınmak zorunda” diye konuştu.

​‘Kaybedecek bir günü bile yok’

​Antalya’nın en büyük sermayesinin doğal güzellikleri olduğunu hatırlatan İl Başkanı Arlıer, plansız yapılaşma ve çevre kirliliğinin geleceği tehdit ettiğini söyledi. Çevre sorunlarına karşı daha radikal ve kararlı adımlar atılması gerektiğini savunan Arlıer, “Antalya’nın doğasını korumak, bu şehrin geleceğini ve çocuklarını korumaktır” uyarısında bulundu. ​Açıklamasının sonunda kentteki tüm kurumlara ve yerel yönetimlere çağrıda bulunan Özlem Arlıer, Antalya’nın kronikleşen sorunlarının siyasi rant malzemesi yapılmaması gerektiğini belirtti. Arlıer sözlerini, “Bu şehir hepimizin. Antalya’nın kaybedecek bir günü bile yok. Siyasi çekişmeleri bir kenara bırakıp; şeffaf, sürdürülebilir ve ortak akla dayalı çözümleri hep birlikte üretmek zorundayız” diyerek noktaladı.

Muhabir: Arzu YAVUZ