Yaş meyve, sebze, ambalaj, depolama, tarım makineleri ve lojistik sektörlerini bir araya getiren Interfresh Eurasia Fuarı, 18-20 Eylül 2025 tarihleri arasında İzmir’de kapılarını açacak. Interfresh Eurasia Genel Koordinatörü Murat Özer, Antalya’da bir otelde basın mensupları ile bir araya gelerek fuarın geçmişini ve geleceğini değerlendirdi. Özer, fuarın 2018 yılında bir ihracat projesi olarak Antalya’da başladığını ve 2023 yılına kadar şehirde büyük bir ivmeyle devam ettiğini aktardı. ANFAŞ Fuar ve Kongre Merkezi ile yaşanan sorunlar nedeniyle 2024 yılında İzmir’e taşınmak zorunda kaldıklarını belirten Özer, fuarda Türk ihracatçılarının 70’in üzerinde ülkeden gelen alım heyetleri ve market zincirleriyle buluşacağını dile getirdi. Bu yılki ekonomik koşullara rağmen fuar alanının yüzde 85’inin şimdiden dolduğunu ifade eden Özer, “Lidl, Rewe, Aldi, Metro, Kaufland, X5, Asda, Sainsbury gibi dünya devleri İzmir’de olacak. Avrupa’dan 30’un üzerinde, Rusya’dan 20’nin üzerinde ve Orta Doğu ile Hindistan’dan 10’un üzerinde zincir İzmir’e geliyor. Toptancı ve ithalatçılar biletlerini aldı bile” dedi.
‘ANFAŞ’tan olumlu yanıt alamadık’
Fuarın yıllar içinde sektöre sağladığı ekonomik katkıya dikkat çeken Özer, “İlk yıllarda oluşan 1-2 milyon dolarlık hacim bugün 200 milyon doların üzerine çıktı. Bu; çiftçiye, üreticiye, ihracatçıya doğrudan katkıdır” ifadelerini kullandı. Özer, fuarın yeniden Antalya’ya dönmesi yönünde yoğun istek olduğunu ancak ANFAŞ ile yaşanan belirsizlikler nedeniyle bu sürecin mümkün olmadığını hatırlattı. Özer, “2018-2023 arasında Antalya’ya ciddi katma değer sağladık. Ancak ANFAŞ tarafından hiçbir olumlu yanıt alamadık. Sözleşmeler yenilenmedi. Oysa Antalya çiftçisi, tüccarı, ihracatçısı bu fuardan milyonlarca dolar kazanç sağlıyordu. Şimdi bu kazanç İzmir’e kayıyor. Neticede Antalya kaybetmiştir” dedi.
‘2026 için tüm seçenekler masada’
Interfresh Eurasia’nın 2026 ve sonraki yıllar için henüz herhangi bir şehirle sözleşme imzalamadığını belirten Murat Özer, “Bu fuar, ülkemizin her şehrine değer katabilecek bir dünya markasıdır. 2026 için tüm seçenekler masadadır” diyerek kapıları yeniden Antalya’ya da açık bıraktı. Özer, Interfresh Eurasia’nın doğuş hikâyesine de değinerek, fuarın temellerinin ANFAŞ’ta genel müdürlük yaptığı dönemde atıldığını belirtti. 2011’e kadar Antalya’da yapılan yaş meyve-sebze temalı fuarların başarısız olduğunu hatırlatan Özer, “Biz bu projeyi 2018’de tekrar hayata geçirdik, yatırım yaptık, zarar ettik ama sabırla büyüttük. Bugün geldiğimiz noktada, Antalya’da kalıcı bir başarı mümkünken bu fırsat kaçırılmıştır” dedi. Interfresh Eurasia Fuarı, 18-20 Eylül 2025 tarihlerinde İzmir’de düzenlenecek. Fuarda, Türk tarım ve ihracat sektörü 70’i aşkın ülkeden gelen profesyonellerle bir araya gelerek yeni ticaret fırsatları yaratacak.
‘Antalya milyonlarca dolar kaybetti’
Interfresh Eurasia Genel Koordinatörü Murat Özer, fuarın 2018 yılında bir ihracat projesi olarak Antalya’da başladığını ancak ANFAŞ ile yaşanan sorunlar nedeniyle 2024 yılında İzmir’e taşınmak zorunda kaldıklarını belirterek, “Antalya çiftçisi, tüccarı, ihracatçısı bu fuardan milyonlarca dolar kazanç sağlıyordu. Şimdi bu kazanç İzmir’e kayıyor. Neticede Antalya kaybetmiştir” dedi
Muhabir: Esra ALTUNKES
Yorumlar