Antalya sanki yaz-boz tahtası..
Antkart ve Halkkart olmadı, şimde huzurlarınızda Kentkart var..
O da olmazsa, başka bir kart..
Yeter ki Antalya halkı böyle sessiz-sedasız kalsın, verileni kabullensin, yeter..
…
Biliyorsunuz herhalde..
Halk Otobüsleri Odası Başkanı, Kentkart ile anlaşma yapıldığını açıkladı..
Önümüzdeki günlerde halkın önüne yeni bir kart koyup, “toplu ulaşımda bunu kullanacaksınız” diyecekler..
“Bizim Halkkart’ımız var, o ne olacak” diye sormayın..
Kullanamayacaksınız..
Halkkart çöpe, içindeki paralar A-Kent’e gidecek..
Vatandaş da kuzu kuzu yeni kartın kuyruğuna girecek..
…
Aslında..
Bu, “Büyükşehir Başkanı Mustafa Akaydın ve yönetiminin beceriksizliği (ve Antkart konusundaki artniyeti) sonucu gelişen bir olay..
Ve..
Kentkart’la Halk Otobüsleri Odası’nın yaptığı “anlaşma”nın hiçbir hukuki, etik, ahlaki dayanağı yok..
Çünkü..
Konu “kamu”yu ilgilendiriyorsa, sözkonusu olan “kamu parası”nı toplamak ve kullanmak ise..
Mutlaka “ihale” yapılmak ve “denetleyen” resmi bir kuruluş olmak zorunda..
Vatandaş sorun yaşarsa, bunu giderecek resmi bir merci olmak zorunda..
Kentkart’la yapılan anlaşmada, bunların hiçbiri yok..
Öte yandan..
Bir kentte “toplu ulaşım” ve toplu ulaşımla ilgili her konu belediyenin yetki alanındadır..
Yani..
Halk Otobüsleri kendi başına “toplu ulaşımda kullanılacak kartla ilgili anlaşma” yapamaz..
Belediye mutlaka işin içinde yer almak zorunda..
Hukukçular böyle diyor..
…
Peki..
Bu anlaşmanın “hukuki” dayanağı yoksa, Halk Otobüsleri Kentkart ile nasıl anlaştı?
Kentkart aptal mı ki, sonu iptalle bitecek bir anlaşma yaptı?
Halk Otobüsleri bunu bilmiyor mu da, böyle bir anlaşma yapma yoluna gitti?
Cevap veriyorum..
Kentkart için, anlaşma devam etmiş ya da iptal edilmiş hiç önemli değil..
Devam ederse, sistemi kuracak ve parasını alacak..
İptal edilirse (araç başına 10 bin dolar olmak üzere) tazminat maddesini işletecek ve yaklaşık 8.5 milyon dolarını alıp gidecek..
Kentkart, iş yaptığı bütün il ve ilçelerde bu “tazminat maddesi”ni anlaşmalara (doğal olarak) mutlaka koyduruyor..
Halk Otobüsleri Odası da bunu kabul etmiş, imzayı atmış..
Anlaşma iptal edilirse, elbette olan toplu ulaşım esnafına olacak..
Zaten parasızlıktan ve borç yükünden yakınıyorlardı..
Herşşeyi böyle sessizce kabullenirlerse..
İptalde 10’ar bin dolar daha ödemek zorunda kalacaklar..
…
Bu arada..
Ulaşım A.Ş Halk Otobüsleri Odası’na resti çekti..
Belediye’nin kuruluşu Ulaşım A.Ş.’ye bağlı araçlarda (kırmızı otobüslerde-tramvayda) bu KENTKART kullanılamayacak..
Kırmızı Otobüsler ve tramvaylarda A-Kent’in Halkkart’ı, dolmuş ve otobüslerde de Kentkart..
Üstelik, “aktarmalı sistem” de ortadan kaldırılacak..
…
Bunun adı “Antalya’ya Akaydın zulmü”dür..
Antkart’la bir anlaşma yolu bulup devam etse, bugün Antalya halkı dünyanın en modern akıllı kart sistemini kullanıyor olacaktı..
Ama..
Bir inat uğruna yok etti..
Ardından getirdiği Halkkart ile kentliye eziyet etti..
Halkkart’ı mahkeme iptal etti, bu defa Antalya çifte kart kullanmakla karşı karşıya kaldı..
Bunun da iptal edileceği kesin gibi..
Ve Akaydın, (bu işlerin içinde hiç yokmuş gibi) olan-biteni sessizce seyrediyor..
Antalya halkı eziyet çekmiş, yine çekecekmiş, umurunda bile değil..
Bu “zulüm” değil de nedir söyler misiniz?
…
Bazen içimden, “aslında Antalya halkı bu zulmü hakediyor” demek geliyor içimden..
Ama..
“Sanırım gerçekleri gördüler” deyip, geçiştiriyorum..
Umarım görmüşlerdir de, şu Kentkart olayında gereken tepkiyi gösterirler..
Umarım..