EXPO’2016 Fuarı, sadece Antalya için değil, Türkiye için de çok önemli bir “uluslararası organizasyon”..

Bu nedenle..

Hem fiziki, hem işletme, hem de halkla ilişkiler anlamında “tam bir koruma” altında olmalı..

Kim yapacak bunu?

- Halk yapacak..

- Fuar yöneticileri yapacak..

- Fuarın içinde insanlara hizmet veren işletmeler yapacak..

Ama..

Maalesef, bunu yapmayanlar var..

Tıpkı “turizmde” olduğu gibi, Fuar alanında da “insanlara kazık atanlar” var..

Bugün de bunu anlatacağım..

Umarım, yetkililer gereğini yapar..

BİR BARDAK NESKAFE 10 LİRA

Geçtiğimiz pazar günü..

Anne-baba ve 12 yaşındaki çocukları EXPO Fuar alanına gider..

O muhteşem alanı biraz dolaştıktan sonra, çocukları için “Çocuk Adası’na çıkarlar..

Hayran kalırlar..

Çocukları orada oynarken babanın canı “neskafe” içmek ister..

Fuarın içinde ziyaretçilere çay-kahve-meşrubat hizmeti veren birçok yer vardır..

Baba neskafeyi içtikten sonra, “nedir borcumuz” diye sorar..

“10 lira” der kasadaki kadın..

Parayı öder, fişi alır, eşinin yanına döner..

“Neskafe içime oturdu vallahi” der, “bir bardak neskafeye 10 lira verdim..”

Bu şaşkınlığını sosyal medyadan da paylaşır..

ŞU BİZDEKİ SOYGUNCU ZİHNİYET

Fakat bu fiyat eşini düşündürür..

“Gidip soracağım” der, ama baba, “boşver, bir daha içmeyiz olur-biter, 10 lira için tartışmayalım şimdi” diyerek engel olur..

Anne kararlıdır..

“5 yıldızlı otellerde bile bu fiyata neskafe yok, bunlar ne yapıyor böyle” diyerek, tuvalete gitme bahanesiyle eşiyle kızının yanından uzaklaşır..

Doğruca kasaya gider, daha önce eşinin aldığı neskafeyi söylemeden, “afedersiniz, neskafenin fiyatı ne kadar” diye sorar..

Kasadaki kadın, “5 lira” cevabını verir..

“5 lira mı? Peki, az önce eşimin içtiği neskafe için neden 10 lira aldınız” diyerek, fişi gösterir anne..

Kasadaki kadın bir anda bocalar ve panter gibi fişi annenin elinden alır, “pardon bir yanlışlık olmuş” der ve kasadan 5 lira çıkartarak anneye iade eder..

Anne kafasını iki yana sallayarak düşünceli bir şekilde eşinin ve çocuğunun yanına giderken, kendi kendine mırıldanır:

“Bunu kimbilir kaç kişiye yaptılar, kimbilir kaç kişiye 10 liradan neskafe sattılar.. Olacak şey değil bu.. tesisler enfes, ama bizdeki şu ‘soyguncu zihniyet’ devam ediyor.. Yazık..”

O FİRMAYA CEZASI VERİLMELİ

EXPO alanında vatandaşı kazıklamaya çalışan (başkalarına yapmış mıdır bilemem) firmanın adı, “FRESH”..

Fresh yöneticilerinin, kasadaki kadının 5 lira olan neskafeyi 10 liraya sattığından haberleri var mı bilmiyorum..

Bu yapılanı affetmemek gerek..

Çünkü; bu yapılan vatandaşı soymak, parasını gasp etmektir..

Bunun bir cezası olmalı mutlaka..

Bu durumdan EXPO yöneticilerinin haberi var mı, onu da bilmiyorum..

Eğer haberleri yoksa, “şu andan itibaren haberleri var” artık..

- Bakalım, gereğini yapacaklar mı?

- Bakalım, herkesin görebileceği bir yere ürünlerin fiyat tarifelerini koyacaklar mı?

- Bakalım, vatandaşı kazıklama huyundan vazgeçilecek mi?

Geçtiğimiz günlerde, Ukraynalı Elena’nın turizmcilere verdiği ders gibi açıklamayı yazmıştım..

Ne diyordu Elena?

“Asla günü kurtarmanın peşinde olmayın.. Turizm işinde insana ne kadar değer verirseniz, o kadar kazanırsınız.. Herkesi yolunacak kaz olarak görmeyin.. Bu kafayla daha da kötü günlere yelken açıyorsunuz.. Bunun zararını sadece siz değil, ülkeniz de görecektir..”

FUAR ALANI MI RANT ALANI MI?

Tekrar ediyorum;

EXPO’nun, firmaların “rant alanı” olarak kullanmasının önüne geçilmelidir..

EXPO’2016 Fuarı, sadece Antalya için değil, Türkiye için de çok önemli bir “uluslararası organizasyon”..

Her konuda ve daima..

Hem fiziki, hem işletme, hem de halkla ilişkiler anlamında “tam bir koruma” altında olmalı..

Gereğini bekliyorum..