Gazipaşa Belediyespor Yönetim Kurulu, Gazipaşa Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz’ın kulüp hakkında yaptığı açıklamaların ardından yazılı bir açıklama yayımladı. Kulübün 1973 yılında ilçenin büyükleri tarafından kurulduğu hatırlatılan açıklamada, "Gazipaşa Belediyespor, yarım asrı aşan geçmişiyle ilçemizin ortak değeri haline gelmiş köklü bir spor kulübüdür. Kulübümüzün adı da, tarihi de, başarıları da kişilere göre şekillenecek konular değildir. Bir spor kulübünün ismi birkaç kişinin talebiyle değil, resmi süreçlerle değiştirilebilir. Geçmişte dillendirilen ancak resmiyete dökülmeyen hiçbir girişim kulübümüz açısından hüküm ifade etmez. Sayın Başkan'ın kulübümüzün isminden neden bu kadar rahatsız olduğunu anlamakta zorlanıyoruz. Çünkü ne bu kulüp herhangi bir yönetimin şahsi malidir ne de belediye herhangi bir kişinin özel mülküdür. Kurumlar kalıcıdır, makamlar ve kişiler geçicidir" ifadelerine yer verildi.
‘Sporcularımızın emeğine haksızlık’
Bu sezon Süper Amatör Lig'de büyük bir başarı göstererek Gazipaşa tarihinde ilk kez takımı Bölgesel Amatör Lig'e taşıyan futbolcuların emeklerine dikkat çekilen açıklamada, şampiyonluk sevincinin siyasi tartışmalara konu edilmesine tepki gösterildi. Açıklamada, "Kulübümüz hiçbir zaman sporcularını siyasi görüşlerine, etnik kökenlerine veya kişisel düşüncelerine göre değerlendirmemiştir. Bizim için önemli olan sahadaki mücadeleleri, karakterleri ve başarılarıdır. Sezon boyunca büyük emek veren, sayısız fedakârlık yapan ve Gazipaşa futbol tarihinde bir ilki gerçekleştirerek takımımızı Bölgesel Amatör Lig'e taşıyan futbolcularımızın şampiyonluk sevincini doyasıya yaşamaları kadar doğal bir durum yoktur. Bu sevincin siyasi tartışmalara konu edilmesi ve farklı anlamlar yüklenmeye çalışılması sporun ruhuna da, genç sporcularımızın emeğine de haksızlıktır. Futbolcularımızın hiçbirinin siyasi bir hesabı ya da gizli bir gündemi yoktur" denildi.
‘Gündemimiz makam savaşları değil’
Kulüp yönetimi, yaşanan tartışmaların temelinde spor değil kişisel hesaplaşmaların bulunduğunu savunarak, tarihi başarının gölgelenmeye çalışıldığını öne sürdü. Açıklamada, "Asıl üzücü olan kulübümüzün tarihi başarısının bazı çevrelerin kişisel hesaplaşmalarına malzeme yapılmaya çalışılmasıdır. Şampiyonluk kutlamalarına ilişkin yaşanan tartışmaların temelinde spor değil, kişisel güç mücadeleleri bulunmaktadır. 'Gazipaşa Belediyesi nasıl Büyükşehir Belediyesinin otobüsünü benden habersiz getirir?' anlayışıyla hareket edenlerin kulübümüzü ve başarımızı siyasi tartışmaların içine çekmeye çalışması kabul edilemez. Bizim gündemimiz makam savaşları değil; Bölgesel Amatör Lig'de ilçemizi en iyi şekilde temsil etmek, Gazipaşa'ya gelecek takımları en iyi şekilde ağırlamak ve şehrimizin tanıtımına katkı sunmaktır" ifadeleri kullanıldı.
‘Başarıyı yıpratmayın’
Açıklamanın son bölümünde ise kulübün bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da siyasetin dışında kalacağı vurgulanırken, Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz'a destek çağrısında bulunuldu. Yönetim Kurulu, "Gazipaşa Belediyespor olarak bugüne kadar siyasetin dışında kaldık, bundan sonra da aynı çizgide kalacağız. Ancak emeğimize, alın terimize ve tarihi başarımıza gölge düşürülmesine de sessiz kalmayacağız. Kimsenin kişisel hesapları, makam hırsı veya siyasi çekişmeleri futbolcularımızın, teknik heyetimizin ve yönetimimizin ortaya koyduğu büyük emeğin önüne geçemez. Belediye Başkanımızdan beklentimiz, Bölgesel Amatör Lig'de ilk defa mücadele edecek takımımıza ilçemize yakışan desteği vermesi ve kulübümüzü siyasi polemiklerin kurbanı etmemesidir. Yanımızda olmayabilirsiniz, destek vermeyebilirsiniz. Ancak en azından Gazipaşa'nın elde ettiği bu tarihi başarıyı siyasi tartışmalarla yıpratmayın" sözleriyle kamuoyuna çağrıda bulundu.




