İtibar, markalar için her şeydir. Güçlü bir itibara sahip olmak, markaların kuruluşundan itibaren en büyük amaçlarındandır. Neden mi? Çünkü müşterilerin gözünde iyi bilinmek; müşterilerinize temas edeceğiniz her noktada işinizi kolaylaştırır. Örneğin, iyi bir itibara sahipseniz, reklam yapmak için büyük paralar harcamanıza gerek yoktur. Müşterileriniz, sizi çevrelerine önererek size en güçlü pazarlama stratejilerinden birini sunarlar.
Küçük işletmelerin bilinirliğini artırma ve itibar yaratma konusunda kullanabilecekleri en önemli etmenlerden birisi: müşteri yorumları! Yanlış duymadınız! Müşteri yorumları, küçük işletmeleri birdenbire büyütebilecek bir güce sahip. Fakat müşteri yorumlarını toplamak ve kullanmak her zaman kolay olmuyor. Bunun için verilebilecek birkaç öneri var.
- Müşterilerinizin Markanız Hakkında Yorum Yapmalarını Kolaylaştırın
- Müşterilerinizin Yorumlarını Önemsediğinizi Belli Edin
Müşterilerinizden aldığınız bu yorumları ve onların fikirlerini önemseyip çözümler sunduğunuz yanıtlarınızı halka açık bir şekilde paylaşmaktan da çekinmemelisiniz. Bu sayede, markanızda yaşanabilecek negatif deneyimlerin çözümsüz kalmayacağının ve müşterilerinizi her zaman memnun edeceğinizin mesajını açıkça verebilirsiniz.
- Müşterilerinizden Aldığınız Yorumlara Yaratıcı Bakış Açıları Katın
Müşterilerinizin pozitif deneyimlerinden bahsettikleri bir video yapabilir ve potansiyel müşterilerinize ulaştırmak amacıyla, bu videolara çeşitli sosyal kanallarda veya internet üzerinden paylaştığınız aylık dergilerinizde yer verebilirsiniz.
Buna ek olarak, negatif müşteri deneyimlerinden faydalanarak yapılan vaka çalışmaları ile çalışanlarınızın sorun çözme ve pratik düşünme becerilerini de geliştirebilirsiniz.
Kısacası, müşteri yorumlarını kullanarak, müşterilerinizin markanız ile yaşadığı deneyimin her noktasına temas edip iyileştirebilir ve güçlü bir marka itibarı yaratabilirsiniz!
Kaynak: Haber Merkezi