Kitle iletişim araçlarının çeşitlenmesi ve toplumda günden güne etkinliğini artırması siyasi partiler için bir kazanım aracı olmuştur.

Siyasi partiler parti propagandalarını kitle iletişim araçları ile topluma sunarken, propaganda teknikleri de giderek değişiklik göstermiştir. Siyasal reklamlar, kampanyalar, sosyal medya kullanımının yanı sıra seçim müzikleri de propaganda sürecine dahil olmuştur.

Kamuoyunu etkilemek için siyasal iletişimi kullanırlar. Siyasi partiler, parti tanıtımı ve propagandası için birtakım siyasi kampanya ve reklam stratejilerine girişirler. Birçok farklı yöntemi olan siyasal iletişim içerisinde yüz yüze iletişim ve medyanın farklı şekillerde kullanımı, kamuoyu yoklamaları, hane ziyaretleri, miting ve toplantılar, halkla ilişkiler çalışmaları, siyasal reklamlar, siyasi danışmanlık hizmetleri yeni iletişim teknolojileri ve internet kullanımını saymak mümkündür.

Medyanın toplumsal alandaki hızlı değişimi ve dönüşümü medya çıktılarının da önemini artırmıştır. Medya mecraları kadar üretilen içerikler de siyasi propagandanın bir ayağını oluşturmaktadır. Bir medya içeriği olan seçim müzikleri de son dönemde partilerin seçim stratejisi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Müzik eserleri üretildiği toplumun hakim fikrini, alternatif düşünceleri toplum ve yöneticiler adına söylemleri ve hayat tarzlarını yansıtmaktadır. Siyasi partiler seçim dönemlerinde hazırladıkları şarkılar ile kendi parti görüşü ve seçim sürecindeki duruşlarını da yansıtmaktadırlar.

Kitle iletişim araçları olmadan kitlelere kapsamlı bir şekilde ulaşarak etkili bir siyaset yapmak

imkansız olmuştur. Mesajların hızlı ve doğru bir biçimde topluma aktarılması ve ne ölçüde etki ettiğini tespit etmek için kitle iletişim araçlarından yararlanılmaktadır. İttifakların müziklerini sizlerin takdirine bırakıyorum. Seçim yarışının hız kazandığı bugünlerde bana ulaşan şikayetleri ilgililere iletiyorum. Çok yüksek sesten rahatsız olanlar vardır. Nedenini de siz düşünün bilmem anlatabildim mi.