Bunlar, grup baskılarından aile ve siyasal geçmişe, ekonomik koşullardan parti taraftarlığı ve aday imajlarına kadar uzanan geniş bir yelpazeye sahiptir.
Öte yandan bazı seçmenler sadece vatandaşlık görevini yerine getirmek için sandık başına giderken, bazıları da adaylarla ilgili çeşitli değerlendirmeler, çağrışımlar ve imajlar sonucu oy kullanabilmektedirler.
Siyasal kampanya çalışmalarında imaj oluşturma önemli bir uygulama olarak görülmektedir. Çünkü seçmenler, karar verme süreçlerinde kendi ideal aday profilleri ile önlerine çıkan gerçek aday imajları arasında bir mukayese yapmaktadırlar.
Liderler mitinglerde seçmenlerle buluştu, bir taraftan vaatlerini sıralarken diğer taraftan da birbirlerini suçlayan eleştirilere de belki de en ağır dille karşılık verdiler. Görüldü ki taraftarlar da onlara uydu. Facebook’tan, twitter’den o kadar çok atıştılar ki küslükler başladı. En yakın akrabaların bile ağza alınmayacak küfürleşmelere varan hakaretlerini üzülerek izledim. Seçimden sonara ne olacak peki kırgınlıklar bitecek mi. Umarım herkes birbirinden özür diler barışır. Yarın seçim günü, artık son söz seçmenin. Antalya’da hangi parti kaç milletvekili çıkarır. Cumhurbaşkanı ilk turda belli olur mu yoksa ikinci tura mı kalır yarın akşam belli olur. Antalya’ya ve ülkemize hayırlı olsun.