Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir. HAFTANIN ŞİKAYETLERİ
Tüketici Akın Çakır şikayetinde: Tüketici hakem heyetinin çalışma şeklinden şikayetçiyim. Resmi açıklama heyetin her 15 günde bir toplandığı yönünde ancak bunu yeterli olduğunu düşünmüyorum. Hatta bazı savsaklamalar olduğunu da düşünüyorum. En basit örnek 31.08.2018 tarihinde yaptığım başvuru. Telefonum su geçirdiği için garanti dışı bıraktılar ancak telefonun suya dayanıklılık sertifikası var (30 dakika ve 1.5 metre derinlik). Bende hakem heyetine başvurdum. Ancak hala bekliyorum. httpss://tuketicisikayeti.gtb.gov.tr/ adresinden süreci takip ediyorum en son yapılan işlem 20.11.2018 de bilirkişi görüşü istenmesi. Fakat bana telefonu hangi adrese götüreceğime dair gelen bir bildiri yok. Bende geçen hafta bu tarihten 1 hafta sonra gidip bilgi aldım. Bana verilen bilgi "müdüre hanımın imza atmasını bekliyoruz, imzalayınca sizi arayacağız" şeklinde oldu ancak hala bekliyorum. 10 gündür bir imzayı atamadı hanımefendi. Maalesef süreç çok ama çok yavaş işliyor. Mesela heyet neden 15 günde bir toplanıyor. 15 günde bir toplanınca o arada biriken bütün meseleleri görüşebiliyorlar mı? Bence hayır. Her hafta toplanamaz mı? Her hafta toplansalar insanların mağduriyeti daha hızlı çözülmez mi? Neredeyse 5 aydır telefonsuzum. Yeni bir telefon almaya da maddi durumum elvermiyor maalesef. Önce firma çektirdi şimdi devlet kurumu çektiriyor. Sırf şu süreç nedeniyle başka bir başvuru yapmaya çekiniyorum artık Cevap ve Çözüm: Görüşlerinize saygı duymakla birlikte sistemin kötü olması bir imkanı da silip atmak doğru yaklaşım olmadığı kanaatindeyim. Doğru yaklaşım hakem heyetlerinin işleyişindeki sıkıntıları baskı unsuru oluşturarak, sürekli hakkımızı arayıp sorarak, hakem heyetine uyarı ve ikazlarda bulunarak ve her halükarda gerektiğinde heyet hakkında ilgili mercilere durumu bildirip şikayet etmek işleyişi düzeltecektir. Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir. Tarafların ivedi inceleme talebinde bulunması ve bu talebin başkan tarafından uygun görülmesi halinde başvuru, tüketici hakem heyetince öncelikle gündeme alınarak sonuçlandırılır. Tüketici Tansel Mavi şikayetinde: ……. com. üzerinden alışveriş yaptım ürünlerim sorunsuz ve eksiksiz bir şekilde elime ulaştı buraya kadar sorun yok. (daha önce yaptığım alışverişlerde ürün faturası ile birlikte gelirdi.) Gelen kargo içinde fatura çıkmaması üzerine müşteri temsilcisine bağlanarak durumu izah ettim. Bana verilen cevap elektronik fatura gönderildiğini vermiş olduğumuz e-mail adresine iletildiğini ifade etti. Bende kendilerine posta yoluyla ev adresime; almış olduğum ürünlerin faturasını tarafıma gönderilmesini talep ettim ve bana donuş yapılması için ve adresime fatura gelmesi için bekledim aradan 7 is günü geçti. tarafıma fatura ulaşmadığı için tekrar isteğimin, talebimin yerine gelmediğini dile getirmek için aradım. Bu sefer aldığım yanıt adrese fatura gönderilmiyor elektronik fatura yollanıyor diye bir cevap alınca bende o zaman ürünlerin iadesi için işlem başlatıyorum diyerek tepkimi dile getirdim. Sorum şu bir tüketici olarak almış olduğum ürün yada ürünlerin faturasını posta yoluyla isteme ve talep etme hakkım yok mu? Elektronik internet üzeri fatura gönderince her şey tamam mı oluyor? amacım tek isteğim faturam elimde olmasıydı bu arada e fatura email adresime gönderilmiş. Cevap ve Çözüm: E-FATURA adı üstünde elektronik faturadır. Satıcı firma e-faturayı verdiğiniz e-mail (e-posta) adresinize göndermekle Vergi usul kanunu gereği düzenlemekle yükümlü olduğu belgeyi göndermiş. Siz yazıcıdan çıktısını alıp saklayın. SÖZLERLE KRİTERYA Haklı olmak, haklı olduğunu bilmek, bir insanı bir ordu içinde bile güçlü yapar. A. Hamdi Tanpınar HAKKIM VAR! 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu kanuna dayanılarak hazırlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliğine göre; Abonelik sözleşmeleri; en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir bir şekilde düzenlenir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesine konu mal veya hizmeti sözleşmeye uygun olarak teslim veya ifa etmekle yükümlüdür. Hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlar. Sağlayıcı sunmadığı hizmetin bedelini tüketiciden talep edemez. Ancak, ön ödemeli hizmetlerde bu fıkra hükmü uygulanmaz.Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu Hazırlayan: Ahmet Saki MERTOĞLU TBM Derneği İrtibat: Elmalı Mah. 7. Sok. Zaman İşhanı Kat: 4/42 Muratpaşa/ANTALYA Telefon: 0242 248 59 60 E-posta: [email protected]
Tüketici Akın Çakır şikayetinde: