Reklam
Reklam

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezi’ne şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezi’ne şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR
19 Şubat 2019 - 16:27

Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir.

HAFTANIN ŞİKÂYETLERİ

Tüketici Murat Yakmaz şikâyetinde:

…. net taahhüdüm 05.12.2018 tarihinde bitmiş olup yeni taahhüt icin tarafimiza evrak gönderileceği söylendi ve yeni sözleşme icin 5 is gününde kargo yapılacağını tarafımıza ilettiler. Ancak daha sonrasında kargonun yola çıktığına veya şubeye ulaştığına dair ne ….net tarafından ne de kargo şirketi tarafından aranılmayıp sözleşme iptali olduğu ve buna istisnadan de indirimsiz fiyat olan 144 TL fatura ile karsı karsıya kaldım. ….nete durumu bildirmeme rağmen kendilerinin bir hataları olmadığını belirttiler. Kargo firmanız haber vermiyorsa başka kullanın veya siz haber verin dediğimde ise yapabilecekleri bir şey olmadığını iletti. Ayni durumla karşılaşanınız var mı veya nasıl bir yol izlemeliyim? Faturayı ödemedim daha.

Cevap ve Çözüm:

Abdurrahman Yakmaz: Kendilerine şunu sorun, madem taahhüt bitti, neden faturalandırma devam ediyor, zaten elinizde kurulu bir sözleşme mevcut, ne evrakı göndereceklermiş. ….net ile görüş, bir an önce kurtul derim, burada kusur sizde değil, ilçe tüketici hakem heyetine müracaat edebilirsin. BTK şikâyet sitesine şikâyet yazıp itiraz edebilirsin

Özgür Bükcüoğlu: Kesinlikle kabul etmeyin.

Abonelik sözleşmeleri yönetmeliğine göre;

Madde-13

2) Sözleşme süresi sonunda tüketiciden açık bir talep veya onay almadığı halde mal veya hizmet sunmaya devam eden satıcı veya sağlayıcı, sunulan bu mal veya hizmet için hiçbir bedel talep edemez.

Bu maddeyi gerekçe göstererek önce operatöre sonra da httpss://sikayet.btk.gov.tr/ adresine itirazda bulunun.

Tüketici Özlem Yamantürk şikayetinde:

6 ay önce ……sadan biri aradı BES devam etmek İstiyor musunuz diye. Ben ödediğimi geri almak istiyorum deyince hesapda 945 TL ödeme var. Ancak yarın alırsınız ama 5 yıl doldurursanız küçük bir kesintiyle alabilirsiniz dedi. Şimdi yok aidat yok kesinti derken bana 3 de 1 ödeme yapacaklarmış. Nasıl yol izlemem gerek?

Cevap ve Çözüm:

Müberra Ergül: 59 ay olmuş 60 ayı tamamlayın derim. 62. ayda yeniden liste alın ona göre kapama yapın.

Tüketici Venüs Açıkgöz şikâyetinde:

Bir kaç ay önce A… derin dondurucu ve bulaşık makinesi aldım. Derin dondurucunun rafları hemen içine çöktü. Cam raf getirdiler kabul ettim. Defalarca A….çağrı merkezini aradım. Bulaşık makinası için hep servis gönderdiler. 5 programlı bulaşık makinesi alt sepet devamlı raydan çıkıyor. Üst sepette bardak durmuyor, kase dizilmiyor. Hep 70 derecede çalıştırdığım halde hep ıslak bulaşıklar şimdi servis aradı değişim olmuyor. Sepet değişecek dedi. Bende kabul etmedim iadesini istedim ikisinin de. Şu anda tekrar çağrı merkeziyle görüşüp beni arayacaklar. 6 ay geçtiği için değişim olmaz dediler.

Cevap ve Çözüm:

Harun Göl: Aynı şikayetten kaç kere servis gönderdiler? Her geldiklerinde servis fişi aldınız mı? Bütün servis fişleri ile birlikte turkiye.gov.tr üzerinden tüketici hakem heyetine başvurarak ücret iadesi ya da değişim için vakit kaybetmeden talepte bulunun. Firmanın çağrı merkezi vs. ile hiç uğraşmayın, boşa vakit kaybedersiniz.

Venüs Açıkgöz: Şu anda makineyi değişimi kabul ettiler ama 5 programlı bulaşık makinesi daha üst programlı bulaşık makinesi tercih edersem fiyat farkı ödemem gerektiğini söylediler.

Gökhan Keskin: Bildiğim kadarıyla sizinki 5 programlıysa değişimde 5 programlı vermeleri gerekir. Yoksa 6 programlı vermeli 4 veremez. Şunu diyebilir; ürün stokta yok X gün sonra gelecek fatura bedelini verelim de diyebilir.


Özgür Bükcüoğlu:
Bir ürünün yenisi ile değişiminde, firmanın elinde o modelden yoksa üst modelini verme zorunluluğu vardır. Ama elinde olduğu takdirde böyle bir zorunluluğu yoktur.

Tüketici Sami İşgören şikâyetinde:

Elektrik dağıtım bedelleri ile ilgili itiraz yöntemi nedir? Emsal karar var mıdır? Tüketici hakem heyetini aradım. İstersem kabul edebileceklerini, ancak Danıştay kararına istinaden red cevabı geldiğini söylediler.

Cevap ve Çözüm:

Kenan Kenan: Meclisten kanunla çıktığı için ve yüksek mahkemenin de yapılan itirazı reddettiği için yapacak bir şey yok.

Tüketici Selcan Kaleli şikayetinde:

25.01.2019 tarihinde 6 yaşındaki kızımın kolu A….'den aldığımız su torbasının alt kısmından patlamasıyla 2. derecede yandı. Karakola hatalı ürün sattığı için şikâyette bulunduk. A….’ya 2 tane (biri patlayan diğeri hiç açılmamış) su torbasını iade ettik. A….in Niğde şubesindeki çalışanları patlayan su torbasını çöpe atmışlar ne hikmetse 1 hafta sonra ÇÖPE ATILAN SU TORBASINI!!! Bulmuşlar ve incelenmesi için göndermişler. Ve o su torbasını A… satmamış iddiasıyla beni tekrar arıyorlar şaki gibi. İade fişimiz var şikâyet dosyamızda mevcut.

Cevap ve Çözüm:

Mustafa Mutlu: Geçmiş olsun iz kalmadan iyileşir. Poşetin üzerinde Max 50 derece yazıyor muhtemelen bunun arkasına sığınacaklardır.

Emel Süpürür: Ürünün üstündeki etikette azami 50 derece ısı işareti var. Siz içine koyduğunuz suyun derecesini ölçme şansınız oldu mu? Fokur fokur kaynayan-kaynama derecesi 80 mi 100 mü hatırlamıyorum-bir su koymuşsanız ürünün o sıcaklığa dayanmaması mümkündür.

Alparslan Kısakol: Hem üretici, hem satıcı müşterek kusurludur.

Ali Kurtuluş: Şikâyetinize mağazanın mal kabul bölümünden ürün girişinin tespit edilmesini talep edin. Sevk irsaliyesi veya fatura nüshası muhakkak vardır.

Serbülent Bektaş: Satılan ürünün poşetini üstünde kaynar su koymayın yazması olması gerekiyordu. Herkesçe bilinen bir yanlış var bu su torbalarına kaynar su kesinlikle konulmaz. En fazla 50-60 derece su konur aksi halde hepsinin patlama ihtimali vardır. Ama önemli olan üzerinde uyarı yazısının olmasıdır.

Hacer Dönmez: Maddi tazminat davası yanında manevi tazminat davası da açacaksın.

Murat Özpınar: Su torbası gibi tehlikeli bir şeyi keşke daha güvenilir bir yerden alsaydınız diye de düşünmüyor değilim. Hata kimdeyse mutlaka ama mutlaka ceza almalı.

Defne Duru: Yıllardır kullanırım bu torbalardan, üzerindeki kullanım talimatına uymak lazım su seviyesi ve sıcaklığı gibi. Ama görüyorum ki gerçekten üreten firmada sorun var son zamanlarda çok duymama başladık bu patlayan torbaları. Keşke iade etmeseydiniz patlamış torbayı. İnşallah tazminat falan alabilirsiniz.

Ömer Cenk Akpınar: Su torbasına gizli bir işaret koyup yakından detaylı fotolayıp

(özellikle yırtık yerini) avukat yoluyla tazminat davası açmanız bence yerinde olurdu delili onlara vermişsiniz bu kötü oldu. Sorun şu: neden yırtıldı kalitesiz ürün mü? Sizin ihmalkarlığınız mı? bunun ayırımı ürünü incelemeyle olur ama ürünü geri vermişsiniz bu kötü.

BİLGİ NOTU

Yusuf Peksu:

BİLGİ NOTU: 1-LENS KULLANIMI, DEĞİŞİMİ, SGK ÖDEME DESTEĞİ.

Lenslerde yenileme süresi 2 yıldır. Yenileme Konjenital katarakt nedeniyle opere olmuş 6 yaşından küçük çocuklarda 6 ayda bir yenilenmesi halinde, Konjenital katarakt nedeniyle opere olmuş ve afaki 6 yaşından sonrada devam eden olgularda katarakt lensin sağlık kurul raporu/e-rapor ile AYLIK SIK REPLASMANLI olarak kullanılacağının belirtilmesi halinde 6 ay ya da 1 yılda bir yenileme yapılır.

SGK ÖDEME BEDELLERİ: Tek lens için 170 TL Çift lens için 340 TL Aylık değişimli lenslerde tek lens için 6 adet 50 TL, çift lens için 12 adet 100 TL ödeme yapılır. SGK Solüsyon ücretlerini ödememektedir. Konjenital katarakt nedeniyle opere olmuş afakt olgular haricinde lens kullanan vatandaşa gözlük, cam, çerçeve desteği verilmemektedir.

SORGULAMA: Bir gözlükçüden sorgulama yapılması istenerek veya MEDULA OPTİK CAM VE ÇERÇEVE BİLGİSİ sorgulama bölümü üzerinden hakkımızın olup olmadığını öğrenebiliriz.

BİLGİ NOTU: 2

HAKKIM VAR!

Sosyal Medyada Hakarete Uğrayanlar Ne Yapmalı?

Av. Ahmet Salgut

Hakaret suçu, Ceza Kanunumuzun 125. maddesinde düzenlenmiş olup “Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat edilmesi veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldırılmasıdır” şeklindedir. Aynı maddenin devamında da hakaret fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde de aynı cezaya hükmolunacağı belirtilerek bu durumda, hakaret suçunun sosyal medyada ya da mesajla işlenmesi ile o kişinin yüzüne karşı işlenmesi arasında fark olmadığı anlaşılmaktadır.

Sosyal medya üzerinden (instagram, facebook, twitter, messenger, whatsapp vb) hakaretin ispatlanması aslında çok zor değildir. Örneğin hakaret içeren söz konusu kelime ya da cümleleri ekran görüntüsü olarak kaydedebilir ve çıktısı alınıp kullanılabilir. Hatta sosyal medya hesaplarına gelen mesajların e-posta adresine de bir örneğinin gelecek şekilde hesabınızı ayarladığınızda size gelen her mesaj otomatik olarak e-posta adresinize de gelmiş olacağından karşı taraf mesajını silse bile hakaret içerikli mesaj sizin e-postanızda kayıtlı kalacaktır. Ayrıca artık noterlerde sosyal medya için online noter tespiti de yapılmaktadır. Bu bakımdan sosyal medyadan hakarete uğrayanların hakarete uğradıklarını ispatlaması kolaydır.

Hakaret edenler hakkında kamu davası açılarak ceza almasını isteyenler, basit hakaret suçları şikayete tabi suçlardan olması nedeniyle hakaret edilmesinden itibaren 6 ay içerisinde ikamet ettikleri Cumhuriyet Başsavcılığına başvurmaları gerekmektedir. Hakaretin üzerinden 6 ay geçtiği takdirde şikayetten sonuç alınamaz. Ayrıca sosyal medyada hakarete uğrayan kişinin manevi tazminat davası açma ve hakaret içeren yorum veya paylaşımların kaldırılmasını talep etme hakları vardır.

Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu

Hazırlayan: Ahmet Saki MERTOĞLU

YORUMLAR

  • 0 Yorum