Kriz, arzu edilmeyen bir sonucu olan, planlanmamış bir olay, durum veya olaylar

dizisi olarak tanımlanabilir. Kriz yönetiminde önemli olan krizden kaçmak ya da krizi çözmek değil, krizi daha doğmadan önlemektir. Çoğu kez, krizi tetikleyen önkoşullar önceden hazırdır. Krizin yarattığı akıntıda boğulabileceğiniz gibi bu akıntıya yön de verilebilir.

Krizi fırsata dönüştürmek için birincisi, farklı olmak gerekiyor. Ama farklı olacağım diye krizden uzaklaşarak değil onunla hareket etmek gerek.

Risk almak tabi gerekli ama artı ve eksileri iyi analiz etmeli. Bu doğrultuda hedefler seçmeli, risk yönetilmelidir. Yalnız iş dünyası değil, bugünün sosyal ve ekonomik yapısı bireysel yaşamın da bu çerçevede olmasını gerektiriyor.

Çünkü bireysel olarak ne kadar farklı ve risk alarak yaşarsanız, iş dünyası size o kadar farklı ve parlak bir gelecek sunuyor. Risk de almalıyız.

Hatırlayın, Rusya ile yaşanan uçak krizinden en fazla etkilenen turizm sektörü oldu. Sezonu en az zararla kapatmak için bakanlık ve turizmciler yurt dışında günlerce çalışmalar yaptı, teşekkür ediyoruz. O günlerde krizi fırsata dönüştürmemiz gerekiyordu bana göre yeterince çaba gösterilmedi.

Turizmde pazarlama stratejimizi değiştirebiliriz. Gerek yurt dışı gerekse de yurt içindeki fuarlarda güneşi, denizi ve kumu pazarladık. Antalya’nın köylerini ve yaylalarını turizme açmanın vakti geldi de geçmedi mi.

Altınbeşik Mağarasının yer aldığı İbradı, yine düğmeli evleriyle ünlü İbradı, Ormana ve Akseki dışındaki ilçe ve yöreler hiçbirini tanıtamıyoruz.

Elmalı, Korkuteli, Gündoğmuş, Manavgat, Alanya,  Kaş, Kumluca, Finike’nin çok güzel yaylaları ve köyleri vardır neden turizme açmayalım ki. Biz nereden başlayacağımızı bilemiyoruz o kadar. Turistlerin ATV ve jeeplerle turlara çıkarıldığını ben de biliyorum. Anlatmak istediğim bu değil, oksijen deposu havayı neden satamayalım. Organik tarımı satamaz mıyız, organik pazarlar kuramayız mıyız; kurarız, yeter ki ortaya bir girişimci çıksın. Yaylalarda yapılan peyniri, yayık ayranını satamaz mıyız; bal gibi de satarız. Özetle turizmi satamıyoruz beceremiyoruz.