Antalya’daki “hızkes”lerin, yani kent içinde araçların hızını azaltması için yapılan “kasis”lerin ve de “yol çivilerinin” kaldırılması gerekiyor..
Çünkü..
Hiçbiri TSE tarafından getirilen “standartlara” uygun değil..
Ve..
Standartlara uygun olmadığı için, bunların kaldırılmasıyla ilgili bir mahkeme kararı var..
…
Bunu size anlatacağım..
Ama..
Önce bir hatırlatmada bulunmak istiyorum..
…
Bundan önce birkaç kez yazdım..
Antalya’daki “hızkes”lerin ve “yol çivileri”nin araçlara zarar verdiğini, bu nedenle kaldırılması gerektiğini belirtip, hem belediyeleri hem de Ulaştırma Koordinazyon Merkezi’ni (UKOME) uyardım..
Hatta, Trafikten Sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Akif Aktuğ ile telefonda ve Twetter’da konuyu epeyce tartıştık..
Bu konu elbette direk Emniyet Müdürlüğü’nün yetki alanında değil..
Ama..
Trafiğin akışını engelleyecek her konuda UKOME’ye bilgi verip gereğini isteyebilecek bir konumda..
Bu nedenle, şimdi yazacaklarım, Emniyet Müdürlüğü’nü de ilgilendiriyor..
…
Gelelim “hızkes”lerin ve “yol çivileri”nin niye kaldırılması gerektiğine..
Sakarya 2. İdare Mahkemesi, Türkiye’de araçların hızının yavaşlatılması için yaygın bir şekilde kullanılan “hızkes”lerle (kasislerle) ilgili emsal niteliğinde bir karar aldı..
Sakarya'da bir vatandaşın şikâyetini değerlendiren mahkeme, TSE standartlarına aykırı yapılan “hızkes”lerin kaldırılması yönünde karar verdi..
Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin savunmasını yeterli bulmayan mahkeme, belediyenin davaya itirazını da reddetti..
Gerekçesi de şöyle:
“Gelişigüzel yapılan ve işaretlemesi olmayan tümsekler kazalara sebep oluyor.. Ayrıca araçlarda büyük maddi hasar bırakıyor..”
…
Bu ne demek biliyor musunuz?
“Belediyeler bundan sonra kafalarına göre buldukları heryere hızkes yapamayacaklar, yol çivisi çakamayacaklar” demek..
İşte bu nedenle, Antalya’daki “hızkes”lerin ve de “yol çivilerinin” kaldırılması gerekiyor..
Çünkü..
Hiçbiri TSE standartlarına uygun değil..
…
“Hızkes”lerle ilgili olarak Türk Standardları Enstitüsü'nün (TSE) Yol Sathı Hız Kontrol Elemanları Tümsekler TS 6283 Standardı şöyle:
- Araçların hızlarını ayarlayabilmesi için yola girişten itibaren ilk tümseğin 20 metrede olması gerekiyor..
- Tümseğin genişliğinin araçların dingil mesafesine bağlı olarak 3.6 metre-3.8 metre olması gerekiyor..
- Tümseklerin, yapılacağı yolun kaplama maddesi ile aynı cinsten olması gerekiyor..
- Taşıt yolunu bordürden bordüre kat etmesi gerekiyor..
- Asfalt yollarda yapılacak ise ‘mastik asfalt’ kullanılması gerekiyor..
- Sürücüler tarafından görülebilmesi için beyaza boyanması ve boyalı kalmasının sağlanması gerekiyor..
- Tümseklerin yapımında yol sathı yağmur suyunu kolayca drene edebilecek tedbirler alınması gerekiyor..
…
Şimdi dönün ve Antalya’ya bakın..
Yapılan “hızkes”lerin bir tanesinin bile standartlara uymadığını göreceksiniz..
Bu nedenle..
Antalya’daki bütün “hızkes”lerin ve de “yol çivilerinin” kaldırılması gerekiyor..
Mutlaka konulması gerekiyorsa..
O zaman standartlara uygun hale getirilmesi gerekiyor..
Yoksa..
UKOME ve belediyeler resmen “suç işlemiş” olacaklardır..
Ve..
Bu hızkesler birer “ayıplı hizmet” olduğu için, milyonlarca lira tazminat ödemek zorunda kalacaklardır..
Zarara uğrayan dava açarsa, mutlaka kazanacaktır..
…
Bir kez daha uyarmış olalım..
İlgili ve yetkili kişilerden gereğini bekliyorum..
Trend Haberler

Okulu, Kunduz’da rövanşı kaybetti

Ali Yılmaz gözaltında

Antalyaspor, eski oyuncusu Dario Saric’i yeniden kadrosuna kattı

Deniz Servan Narin öldü mü? Arkadaşları ve yakınlarından haber geldi!

Antalya’da belediyeye yönelik 4'üncü dalga 'rüşvet' operasyonu: 17 gözaltı

Manavgat’ta büyük gurur