Turizmciler yerli turiste teşvik istiyor. Bu yıl tüm sektörler içinde belki de en çok teşvik alan turizm olmuştur. Pandeminin dünyada en çok vurduğu sektörlerden birisi de turizm. Türkiye ise güvenli tatil modeliyle öne çıktı ve yabancı turist de bu sayede canlanma yaşandı. Sonbaharla birlikte şimdi ağırlıklı olarak yerli turist zamanı geldi. Kültür turlarına ilgi artıyor. Turizmciler bu hareketi daha da güçlendirecek destekler istiyor. Yaz sezonu, özellikle sahil bölgelerinde açık olan otellerde önemli doluluk oranları sağlarken, yerli turistin bir süredir kültür turlarına olan ilgisindeki artış dikkat çekiyor. Seyahat acenteleri, tur operatörleri bu dönemde başlayan canlılığa katkı sunmak adına çeşitli kolaylıklar sağladıklarını belirtirken, yerli turist hareketliliğine destek verecek teşvik mekanizmalarının uygulanmasını talep ediyor. Bu sayede bölgelerin kademeli bir dinamizm kazanabileceği ve turizm hareketinin canlı tutulabileceği vurgulanıyor. Bu konuda Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya bir değerlendirmede bulunarak, “Havayolu taşımacılığında, otellerde belirli dönemlerde verilecek destek ve indirimler turizmi 12 aya yaymada etkili olacaktır. Adı turizmle anılan diğer ülkelerin örneklerinde olduğu gibi belli bir oranda devlet desteği verilmesi, başta bu dönem olmak üzere iç turizmi canlandıracaktır” dedi.  Hava yolu şirketlerinin özellikle Antalya uçuşlarında indirim yapması bu kenti canlandıracaktır. Otelcinin de gecelik konaklama fiyatını indirmesi gerekiyor. Bu yıl çocuklardan ücret talep edilmemesi olumlu olacaktır. Yaz döneminde kamu bankaları tarafından, anlaşmalı seyahat acenteleri üzerinden kullanılacak 10 bin liraya kadar tatil kredisi imkanı sunulmuştu. 6 ay ödemesiz 36 vadeli kampanya devam ediyor mu bilmiyorum. Bitmiş ise kampanya yeniden başlatılabilir. Ve bu sayede kış aylarında Antalya turizmi yaza kadar canlı kalmış olur. Geçen yıl iç turizm hareketi 8 milyon seviyesinde idi. 2021 yılında teşviklerle neden 15 veya 20 milyona ulaşmasın. Bu mümkündür. Yapılması gereken verilen teşvikin kamu spotu ve reklamlarla tanıtılmasıdır.