Turizmi 12 aya yayamıyoruz
Umut Özen
Antalya’nın dünyanın turizm şehirlerinden biri sayılma nedeni, başta doğal özellikleri olmak üzere tüm kriterlerin hepsini tek başına kendi bünyesinde barındırmasıdır. Örneğin Antalya’ya gelen bir turist bir gün içerisinde sabah şehir merkezindeki otelinden ayrılarak 40 kilometre uzaklıktaki Saklıkent Kayak Merkezi’nde kayak yapıp öğlen Akdeniz’in derin mavi sularında yüzebilmekte, farklılık gösteren coğrafyası sayesinde öğleden sonra şelale, ulusal park ya da koyları gezebilmekte ve akşam da güzel kültürel bir yemek sonrası Kaleiçi’nde şehrin tarihi kimliğini hissedebilmektedir. Turizm faaliyetlerinin ticareti canlandırması, bölgesel kalkınmaya katkısı, sektörler arası ilişkileri geliştirmesi, döviz girdisi sağlaması, istihdam ve yatırım alanları oluşturması gibi birçok ekonomik yansımaları bulunmaktadır. Antalya’da turizm yarım asrı geçti. Her yıl milyonlarca yerli ve yabancı tatilciye ev sahipliği yapıyor. Geçen zaman diliminde Antalya’da turizm çeşitlendirmesini yeterli düzeyde gerçekleştiremedik. Yıllardır deniz, kum ve güneşi pazarlayan Antalya, turizmini 12 aya yayamadı. Bunun birçok nedenleri var, bana göre en büyük neden tanıtım eksikliği. Yurt dışında neredeyse tamamında turizm fuarlarında boy gösteren Antalya neden Rusya ve Alman tatilciye bağımlı? Az tatilci gönderen ülkelerden daha fazlasını Antalya’da neden ağırlamayalım ki? Türkiye’nin turizm sektörü için koyduğu 2023 hedefleri 63 milyon turist ve 86 milyar dolar gelir. Hedefe ulaşmanın tek yolu Antalya’ya daha çok turist çekebilmektir. Turizm faaliyetlerinde kamu ve özel sektör birlik olmalı, daha dengeli, kısa, orta ve uzun vadede planlı ve geliştirilebilir uygulamalar yapılmalıdır.
Yorumlar