Özünde eğlenme ve zevk amacı olan turizm, paranın ve zamanın dinlenme, eğlenme ve tatil  geçirme amaçlarıyla kullanılması için ikamet edilen yerleşim birimi dışındaki turistik bir yöreye geziye çıkmak olarak tanımlanabilir. Reklam ve tanıtım, bir ülkenin uluslararası turizm pazarındaki talebini etkileyen unsurlar arasındadır. Turizmde tanıtım, turistlere sunulan ürünlerin varlığı, kalitesi, özellikleri ve hatta fiyatı hakkında bilgi verme fonksiyonunu yerine getirmektedir. Turizm sektöründe tanıtımın amacı, ürün hakkında belirli fikirler yaratarak daha büyük insan kitleleri üzerinde etkili olmak ve turist trafiğini belli bir ülkeye veya yöreye çekmektir. Tanıtım etkinlikleri, doğrudan doğruya potansiyel tüketici grubuna dahil bireyleri hedef almaktadır. Reklam ve tanıtım faaliyetlerinin turizm talebi üzerindeki en önemli etkisi, bir turistik bölge ya da ülke hakkında tüketiciye bilgi vermesidir. Bu unsur, mevcut turizm talebini artırabileceği gibi, potansiyel turizm talebini de harekete geçirebilir. Bu amaçla, uluslararası turizmde söz sahibi olan ülkeler, bir yandan sahip oldukları imajı koruyabilmek, diğer yandan da pazardan daha fazla pay alabilmek için reklam ve tanıtım etkinliklerine hem yüksek hem de artan oranda kaynak ayırmaktadırlar. Bu dönemde Türkiye ve Antalya nasıl bir tanıtım yapacak. Bazı haberler okuyorum, telefondan tüm dünya vatandaşlarına mesaj gönderecekmişiz. Etkili olur mu olur, mesajı gördüklerinde çok mutlu olacaklardır. Antalya bir ekoldür, markadır. Türkiye denildiğinde Antalya, İstanbul hatta Alanya, Manavgat yanıtlarını alıyorsunuz. Antalya’nın reklamını o kadar yapalım ki turizmde en büyük rakiplerimiz İspanya ve İtalya’nın durumu ortada daha çok tatilciyi Antalya’ya çekeriz. Antalya’da çok iyi bir turizm sezonu ülkeye de nefes aldırır.