Hasan Akıncıoğlu başkanlığı döneminde Antalyaspor, Medical Park Hastanesi ile isim sponsorluğu konusunda anlaştı.
Anlaşma gereği Antalyaspor isminin önüne ‘Medical Park’ yazılacaktı, karşılığında da kırmızı beyazlı ekibe 4 yıllığına 5 milyon lira ödenecekti. İmzalar atıldı ve Antalyaspor’un kasasına 5 milyon lira girdi.
Deyim yerindeyse bu para ilaç gibi geldi.
O tarihte Antalyaspor Yönetimi, elde edilen bu gelirle derin bir nefes aldı ve bazı sıkıntılardan kurtuldu.
Birkaç cılız ses dışında karşı çıkan da olmadı.
Sponsorluk süresi bitince Antalyaspor isminin önündeki ‘Medical Park’ kaldırıldı.
Yeni yönetimin göreve gelmesiyle yeniden bir fırsat doğdu.
Kulübün isim sponsorluğu ile ilgili 3 firma teklif verdi.
En ciddi teklifi de ‘Tatil.com’ yaptı.
2 yıllığına 3 milyon 800 bin Dolar teklif etti. Türk parasıyla bu rakam yaklaşık 9 milyon lira.
Ali Şafak Öztürk yönetimindeki Antalyaspor, gelen bu teklife ‘hayır’ dedi.
Taraftarın istememesi nedeniyle böyle bir karar aldıklarını belirten Başkan Ali Şafak Öztürk, “Bazı şeyler dokunulmaz bunu da dokunulmazlardan biri olarak kabul ediyoruz” diyerek kendini savundu.
Bana göre bu doğru bir yaklaşım değil.
Profesyonel bir kulüp ‘taraftar istemedi’ diye böyle bir adım atmaz, atmamalı. Bakılması gereken teklifin doğru olup olmadığıdır. Şayet teklif doğruysa neden ‘hayır’ diyesin ki. Sırf taraftarı mutlu etmek adına atılacak adımlar profesyonel kulüplerde profesyonel bir davranış değildir. Yarın taraftar çıkıp ‘Yönetim istifa’ dese ne yapacaksın?
Bunu yazdım diye taraftar bana kızmasın. Elbette taraftarın da istekleri, şikayetleri dikkate alınmalı, değerlendirilmeli. Ama her dediklerini doğru bulmak hayatın olağan akışına aykırıdır. Dolayısıyla profesyonelce hareket edilmeli.
Sağda solda yönetimin “Bu parayı kendi aramızda toplayıp vereceğiz” dediğini duyuyorum. Para vermeleri güzel. Ancak gelir gelmesi daha da güzel olanı. Bu nedenle bundan böyle daha akli selim hareket edilmesinde yarar var diye düşünüyorum.