Bazı olayları bizzat yaşamak, “farkı” fark ettiriyor..
Hayatımız hep “kira”da geçtiği için, TEDAŞ ve ASAT gibi kurumlarla sık sık karşı karşıya kalıyorsunuz..
Ya elektrik ve su abonesi olacaksınız..
Ya elektrik ve su aboneliğinizi sonlandıracaksınız..
Bu arada telefon ve internet bağlantıları da cabası tabii..
Her biri için “ayrı bir koşuşturma” gerekiyor..
Elbette koşuşturacaksınız..
Ama..
Bu koşuşturma sırasında bir kurum işinizi “adam gibi” yaparken, diğeri size “işkence” çektiriyor..
Bugün..
Hem bu konuya dikkat çekmek, hem de “iki resmi kurum” arasındaki farkı sizlere anlatmak istiyorum..
…
Dün, TEDAŞ’ta yaşatılan “işkence”ye değinmiştim..
Aboneliğinizi iptal ettirmek için 2-3 katta en az 4-5 oda gezdiriliyorsunuz..
Daha kötüsü, “mahsuplaşma”da yaşanıyor..
Bu iş için mutlaka numaratörden numara almak zorundasınız..
Ama..
Sabah çok erken bir saatte gelemez iseniz, alamıyorsunuz..
Saat 09.00’da bitiyor..
Yapacağınız tek şey, ertesi gün erkenden yine gelmek..
Numara aldınız aldınız, alamadınız ertesi gün yine geleceksiniz..
Ne zamana kadar?
Numara alıncaya kadar..
…
Burası, vatandaşla direk muhatap olan resmi bir kurum..
Bu nedenle..
Vatandaşın işini “en kısa sürede ve en kolay biçimde yapmak” birinci görevi olmalıdır..
Bunu kim sağlayacak?
Elbette, o kurumu yöneten kişi..
Ben buradan TEDAŞ İl Müdürü Bülent Gürel’e seslenmek istiyorum..
“Vatandaşa çile çektirme, işleri kolaylayacak iyi bir sistem kur..
Vatandaş da, bizler de sizi hayırla analım..
Ve bence ASAT’ı örnek alın..”
………………….
Evet, TEDAŞ Müdürü’nün ASAT’ı örnek almasını istiyorum..
Çünkü..
Elektrikte olduğu gibi; su abonesi olmak ya da su aboneliğinizi iptal ettirmek için bu kurumda da birçok işlem yaptırmak zorundasınız..
Burası da vatandaşla direk muhatap olan resmi bir kurum..
Ama..
ASAT’ta bütün işlemleriniz (en kalabalık olduğu günlerde bile) 15-30 dakika sürüyor..
Oda oda gezmiyorsunuz..
Numara almakta bir sorun yaşamıyorsunuz..
Ve, işiniz tıkır tıkır yapılıyor, bitiyor..
…
Her şey bir “sistem” meselesi..
Sistemi iyi kurar ve bunu vatandaş lehine geliştirerek sürdürürseniz, hayat kurum için de vatandaş için de çok kolaylaşır..
ASAT’ta Faruk Karaçay döneminde kurulan sistem, bugün Fethi Yalçın tarafından vatandaş lehine geliştirilerek sürdürüldüğü için, işlemler çok hızlı yapılıyor, bitiyor..
Vatandaş da memnun kalıyor..
TEDAŞ’a ettiği küfürleri etmiyor..
…
İşte size iki “resmi” kurum..
İşte size “vatandaşa hizmet” farkı..
Bülent Gürel, Fethi Yalçın’a gitse..
Bu sistemin nasıl kurulduğunu ve sürdürüldüğünü sorsa..
Sonra da böylesine güzel bir şekilde işleyen sistemi TEDAŞ’a getirse..
Vatandaş, TEDAŞ’tan da memnun kalsa..
Fena mı olur?