Antalya, 1 Ocak-31 Ekim tarihleri arasında 3 milyon 276 bin 627 turist ağırladı. Rakamların milletlere göre dağılımında ise ilk sırada 1 milyon 402 bin 578 rakamıyla Ruslar yer aldı. Bu rakam, geçtiğimiz sene aynı tarihler arasında 14 milyon 696 bin 873 turist olarak gerçekleşmişti. Kente gelen turist sayısı şöyle gerçekleşti: “Almanlar 335 bin 485, 209 bin 975 İngiltere, 83 bin 996 Polonya, 61 bin 964 Belarus, 48 bin 429 İsviçre, 45 bin 614 Moldova, 44 bin 420 Romanya, 34 bin 710 Kazakistan, 27 bin 308 Hollanda, 23 bin 884 Sırbistan, 23 bin 479 Fransa,” Geçtiğimiz turizm sezonunun aynı döneminde ise kente 5 milyon 414 bin 606 Rus, 799 bin 76 Ukraynalı, 2 milyon 508 bin 316 Alman, 686 bin 934 İngiliz, 535 bin 886 Polonya ve 167 bin 401 Belarus uyruklu turist gelmişti. Rakamları değerlendiren Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, “Antalya çok önemli bir sınav verdi. 2021 yılında da korona virüs hayatımızda olacak ama korona virüsle nasıl yaşayabiliriz, bunu test etmiş olduk. Herhangi bir fiyasko ve skandal olmadan sezonu bitirmiş olduk” dedi. Koronovirüs gelecek yıl da yine hayatımızda olacak. 2021 yılında yaklaşık 10 milyona yakın yabancının Antalya’yı tercih edeceğini düşünüyorum.  Öte yandan koronavirüs dünya turizminde sağlıkla ilgili güvenlik ve hijyen konularına duyarlılığı artırırken, turistlerin görece sakin, seyrek ve butik alanları, konaklamaları daha fazla aramaya başlamalarını da tetikledi. Bu açıdan bakıldığında kitle turizminin ortalama gelirli konuklarından ziyade daha seçkin kitleye hitap eden destinasyonlar koronavirüs sonrası hazırlıklarını artırıyorlar. Dünya turizmindeki rekabet, son 30 yıldır, ağırlıklı olarak kitle turizmi merkezinde ele alındı. Ancak koranavirüs salgını bu eğilimi değiştirmeye başladı. İspanya ve Türkiye gibi kitle ve paket turizmi ağırlıklı çalışan ülkeler yalnızca yasakların kalkmasına göre plan yaparken, İtalya ve Fransa gibi ülkeler koronavirüs sonrası dönemde yapılması gerekenlerle ilgili olarak ciddi bir çalışma yapıyor. Zaten kültür ağırlıklı turizm yapan İtalyanlar, bunu daha fazla öne çıkarma planları yaparken, İspanyollar yeni açıkladıkları kitle turizm merkezlerine yönelik daha sürdürülebilir turizm için bütçeler ayırmaya başladı. Ülke olarak biz de seçkin tatilciler için butik ortamları çoğaltmalıyız ki pastadan daha çok dilimi yiyelim. Turizmi çok iyi pazarlamalıyız.