Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engine oyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engine isminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek.

Client

Client ya da dilimizdeki karşılığı ile istemci, eğer video oyunları bağlamındabir tanımlama yapacak olursak, çok oyunculu bir oyunda sunucuyla (server) iletişim kurarak bilgi alıp gönderen, oyuncu tarafından kullanılan cihaza denir.

Server

Server ya da dilimizdeki karşılığı ile sunucu, gene video oyunları bağlamında bir tanımlama yapacak olursak eğer, çok oyunculu oyunlarda oyun dünyasını yöneten ve bağlı tüm istemcileri (client) senkronize eden merkezi sisteme denir.

Replication

Unreal Engine’dereplication, çok oyunculu bir oyunda oyuncu eylemleri veya nesne konumları gibi verilerin tüm istemciler arasında senkronize edilmesini sağlama sürecine denir.