Toplu ulaşımcıların birleşme hikayesini yazdık..
Bu, vatandaşı “dolaylı” olarak etkileyecek bir konu..
Eminim taraflar, her şeyi bir kez daha düşünürler..
Bunları yazarken..
“Vatandaşı direk ilgilendiren” konuyu unuttuğumuz sanılmasın..
Halkkart hala “eziyet” etmeye devam ediyor..
Bugün de bunu anlatalım..
…
Bir dolmuş esnafı anlatıyor:
“A-Kent, o günkü hasılattan payımıza düşeni hesabımıza yatırıyor..
Ama..
Bunda bir gariplik var..
Örneğin gelen mesajda ‘hesabınıza 260 TL yatırılmıştır’ diyor..
Oysa..
Benim tuttuğum hesaba göre bu paranın 273 lira olması gerekiyor..
13 liram nereye gidiyor, anlamıyorum..”
…
Dolmuşçuların dernekleştiğini biliyorsunuz..
Şimdilik üye sayıları sınırlı..
“Korkularından derneğe gelemedikleri” iddia ediliyor..
İşte bu derneğin başkanı Abdullah Ateş diyor ki:
“Bu esnaf arkadaşımızın dile getirdiği konuda çok sayıda şikayet alıyoruz..
Esnaf arkadaşlarımız bu tür kesintilerin olduğunu söylüyor..
Ama..
Hesabını soramıyoruz, ispat edemiyoruz..
Çünkü, sistem bunu kendi içinde öğütüyor..”
Ateş, bu kesintilerle ilgili konuları örnekleriyle de anlatıyor..
Ayrıca..
Konuştuğumuz dolmuş sürücüleri de “söylenenler doğru, bu kesintiler haksız yere yapılıyor” diyor..
Bazıları, paralarının bir-iki gün gecikmeli yatırıldığını söylüyor..
…
Bu durumda ister istemez, “bir araçtan 13 lira kesinti yapılıyorsa, 662 dolmuş ve 200 otobüsten böyle bir kesinti yapılsa ne kadar yapar ve bu kadar para ne oluyor acaba” diye düşünmekten kendinizi alamıyorsunuz..
…
Öte yandan..
Bir arkadaşımız anlatıyor:
“Sık sık kulübelere gitmemek için karta 100 lira yüklemiştim..
İki defa dolmuşa bindim, öğrendim ki 90 liram kalmış..
Bu nasıl oluyor diye soruyorum, sormakla da kalıyorum..
Birilerinin bunu açıklaması lazım..”
Aynı konuda Abdullah Ateş de şunları söylüyor:
“Vatandaşımızdan sıkça duyduğumuz bir şey bu..
Kartlarında ne kadar paraları kaldığını kart okuyucudan geçtikten sonra (şirkete telefon etmeden) öğrenemediklerini belirtiyorlar..
Bir de..
Kartlarındaki para bittiğinde, yeniden dolum yaptırdıkları zaman 6 lira eksik gösteriyor imiş..
Herhalde açma-kapatma bedeli alıyorlar..”
…
Bu durumda da ister istemez, “onbinlerce insandan haksız yere giden 6 liraların ne olduğunu da” merak etmekten kendinizi alamıyorsunuz..
…
Aslında..
Halkkart’ın bir de kişisel özgürlüklere ve eşitlik ilkesine müdahalesi var..
Kartınız varsa 1.4 liraya, yoksa 1.7 liraya taşınıyorsunuz..
Kartla da binilse, kartsız da binilse herkes ücretini “eşit” ödemelidir..
Ve kimse “kart almaya zorlanamaz”..
Bu, açıkça Anayasa’ya aykırı bir durumdur..
…
Özetle..
Halkkart’ı vatandaş adına dikkatle takip ediyoruz..
Ancak..
Bütün eleştirilerin odağı olan Halkkart’ın yüklenici firmasının yetkilileri hala basının önüne çıkmıyor..
Korktukları bir şey mi var, anlayamadım..
Yukarıda esnaf ve vatandaşın çok “vahim” iddiaları var..
Buna Büyükşehir veya A-Kent yetkilileri cevap verme zahmetinde bulunur mu acaba?
Yoksa..
O kadar paranın ne olduğunu, nereye gittiğini biliyorlar da söylemek mi istemiyorlar?
Cevapları bekliyorum..
Trend Haberler

Ali Yılmaz’ın tüm mal varlığına el konuldu

Meğer Narenciye’yi Karabulut almış!

Ali Yılmaz dahil 8 kişi cezaevine gönderildi

Antalya’nın köklü kuyumcusu sessizce kapandı: Gökhan Böcek yaktı ve kaçtı

Ali Yılmaz gözaltında

Yapay zeka terapi yerine geçemez: Empatiyi sadece taklit eder