Günümüzde rekabet yalnızca ürünler veya firmalar arasında değil ülkeler ve kentler arasında da yaşanmaktadır. Bu nedenle, rekabet avantajı elde etmek isteyen kentlerin, kendilerine has marka olmalarını sağlayabilecek özelliklerini belirleyip bunlardan faydalanmaları gerekmektedir. Her kent, bir diğer kentten ayırt edici özelliklere ve farklılıklara sahip olduğundan marka olarak kabul edilebilir. Ancak marka değerini yakalamak ve kenti marka haline getirmek için çaba gerekmektedir. Bu yüzden, artık şehirler de kaynaklarını daha etkin

kullanmak, yaşanabilir mekanlar yaratmak, cazibe merkezi haline gelebilmek adına pazarlamadan ve kent markalaşmasından faydalanmaktadırlar. Burada amaç, şehre ziyaretçi sayısını artırarak kentin adını duyurmak bu sayede satılabilir olmaktır.

Artık birçok şehir belediyesi, kentini pazarlamaya çalışmaktadır. Ülkemizde de belediyelerin büyük çoğunluğunda bu anlayış egemen olmaya başlamıştır. Kentin doğal yapısı, mimari yapıları, kentte düzenlenen faaliyetler kent markasına yardımcı olan unsurlardan sadece bazılarıdır. Ancak markalaşma sürecinde, kenti marka haline getirmede yaşanan sıkıntılar ve sürecin zorluğu yadsınamaz bir gerçektir.

Antalya marka olarak en çok neyi tercih etti diye sorulsa şu yanıtı verirdik; plajlar, deniz ve güneş. Başkaca ne olabilir tarihi antik kentler, ören yerleri, müzeler, şelaleler ve diğer doğal güzelliklerimiz. Yeni cazibe alanları oluşturabildik mi; bana göre yeterli değil. Yurt dışından baktığımızda Antalya’nın çok da büyük bir marka olmadığını görebiliyorsunuz. O ülkenin vatandaşına ‘Türkiye’ diye soruyorsunuz, çoğunluğu ‘İstanbul, Alanya, Manavgat, Kemer, Bodrum, Marmaris’ yanıtını veriyor. Geçmişte tatil yaptığı ve yine tatile gitmeyi düşündüğü ilçelerin isimlerini veriyor. Antalya veya Muğla demiyor. Turizmde ilçelerimiz marka değerini artırırken iller hala bunun çabasını veriyor. Tanıtımı tam olarak yapamıyoruz. Şehirlerin broşürlerine gelin hep birlikte bakalım kent merkezinde birkaç tarihi mekan ve doğal güzellikleri görürsünüz, son 20 yılda yapılanlar broşürlerde yok. Çaba var mı var bazı kurumlar o kadar. Merkezde Muratpaşa Belediyesi, her yıl bazı yurt dışı fuarlarına katılarak turizme katkı veriyor. Falezlerdeki yeni plajları ve plajları gösteriyor tebrik ediyorum. Diğer merkez ilçe belediyelerin de markalaşma için çaba göstermelerini bekliyorum.