Hans’a var, Hasan’a yok!
Hans’a var, Hasan’a yok!
İçeriği Görüntüle

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin, toplu taşımayı teşvik etmek ve kent içi trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla hayata geçirdiği ‘otobüslere özel şerit’ uygulaması, UKOME kararıyla kabul edilerek devreye alındı. Ancak uygulama, beklenenin aksine kent trafiğini rahatlatmak yerine yeni sıkışıklıklara neden oldu. Özellikle alt geçitlerin otobüs trafiğine kapatılması ve güzergah değişikliklerinin kamuoyuna yeterli bilgilendirme yapılmadan hayata geçirilmesi, şehir içi ulaşımı daha da zorlaştırdı. 

 

Yolculuk süresi arttı 

Otobüslerin alt geçitleri kullanmasının yasaklanmasının ardından, trafik akışı önemli seviyede yavaşladı. Alternatif rotalara yönlendirilen otobüsler, dar yollarda ve ışıklı kavşaklarda uzun süre beklemek zorunda kalıyor. Bu uygulamanın amacının trafiği azaltmak olduğu ifade edilse de özellikle işe gidiş ve çıkış saatlerinde uygulamanın trafiği daha da yoğunlaştırdığı görülüyor.  

 

Vatandaş bezdi 

Bazı otobüs hatlarının güzergahlarının değiştirilmesi, özellikle işe ve okula gitmek zorunda olan vatandaşların ulaşım süresini uzattı. Önceden 30-40 dakikada tamamlanan yolculuklar artık 1 saati aşıyor. Yeni güzergahların, yolcu yoğunluğunu göz önünde bulundurmadan planlandığını savunan vatandaşlar, otobüslerin artık eski duraklara uğramadığını ve daha fazla aktarma yapmak zorunda kaldıklarını belirtiyor. 

 

Çözüm bekleniyor 

Ulaşım sürelerinin uzaması ve güzergah karmaşası, vatandaşları toplu taşımaya teşvik etmenin aksine toplu taşımadan uzaklaştırıyor. Birçok kişi, toplu taşımadaki bu çileyi aşmak için otomobil ve motosiklet gibi bireysel araçlara yöneliyor. Ancak bu durum, trafikteki araç sayısını artırarak kazaların ve trafiğin daha da artmasına neden oluyor. Vatandaşlar trafik ve otobüs sorunlarıyla ilgili çözüm bekliyor. 

Kaynak: BUSE NUR AKAY