PTT, ülkemizin en eski ve köklü kurumlarından birisi. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e uzanan bir mazisi var. Son yıllarda da yaptığı atılımlarla gündemde. Hizmet anlayışını değiştirdi. Yeni hizmet alanları açıldı. 2000'li yılların Türkiye'sine yakışır bir hale geldi. Ancak geçen hafta yaşadığım bir olay PTT'nin son yıllarda yaptığı atılımlara hiç yakışmadı. O yüzden bu hafta köşemde bu konuyu ele almayı uygun buldum.
Tarih 27 Kasım 2013. Günlerden çarşamba. Hafta içi, sıradan bir gün. E-devlet şifresi almak için bana en yakın PTT şubesine yani eski sanayideki şubeye gittim. Orada e-devlet şifresi verilmiyormuş Beni eski cumartesi pazarındaki şubeye yönlendirdiler. Buraya kadar her şey normal. Asıl sıkıntı bundan sonra başlıyor.
Denilen şubeye gittim. Elimde 322 nolu sıra numarası var. Alınış saati 14:20. Tahmini bekleme süresi de 12 dakika olarak gösterilmiş. Zannediyorum ki bunu veren sıramatik 10 saniyede bir kişi olacak şekilde programlanmış. Hesabı ona göre yapıyor. Lakin önümde 92 kişi var.
Peki sıra ne zaman geldi? Tam bir buçuk saat sonra. Sıra bana geldiğinde işim zaten 5 dakika sürdü. Bana verilen ödeme belgesindeki saat 15:50. Saat ikiyi yirmi geçeden üçü elli geçeye kadar bir e-devlet şifresi alamadım.
Merak ediyorum PTT'nin hangi hizmet standardında bir buçuk saat sıra beklemek var? İçeride 6-7 banko var. Sadece üçü çalışıyor. Neden? 2013'ün Türkiye'sinde, hız ve teknoloji çağında, bir vatandaşı bir buçuk saat bekletmek diye bir kavram var mı? Varsa söyleyin bilelim.
Ben yine de olaya iyi niyetle bakmak istiyorum. Bunun bir hizmet yetersizliğinden değil o güne mahsus bir sorundan kaynaklandığını düşünmek istiyorum. Örneğin bir iki personel sevk alıp hastaneye gitmiş ya da başka önemli bir işe verilmiştir diye umuyorum.
Yoksa öbür türlü bir durum PTT'nin hizmet anlayışına hiç yakışmıyor.