Antalya’nın hala bir simgesi yok. Ama artık bir marka olmaya başladı. Nereden ulaşıyoruz bu sonuca? Avrupa’nın 5 ülkesinde bir araştırma yapılmış; Almanya, Fransa, İngiltere, İspanya ve Polonya. Araştırmada, ‘Türkiye’yi hangi sembollerle tanıyorsunuz’ diye sorulmuş.  Cevap İstanbul ve Galatasaray olmuş. Başka? Bir de Antalya tabii nedeni ise turizm. Antalya için hala bir simge olmaması büyük bir eksikliktir. Markaların simgeleri olur. Simge, ürünü çağrıştırır. Bazen sayfalar dolusu yazı ya da resim, hatta reklam bir simge kadar akılda kalmaz. Buna rağmen İstanbul’dan sonra en çok tanınan Türk kenti olabiliyorsak, turizmcilere ve futbol takımlarımıza teşekkür etmeliyiz. Turizm kadar futbolun da önemi çıkıyor ortaya. Zaten yapılan bu araştırma çok şeyi ortaya koyuyor. Avrupalı gençlerin fikirlerinin oluşmasında 3 etken var: Popüler kültür, futbol ve turizm. Turizmin iki büyük merkezi İstanbul ve  Antalya. Türkiye denince akla ilk gelen iki şehir oluyor. Özellikle Antalya’yı yakından ilgilendiren iki konuya dikkat etmeliyiz. Dünyada  popüler kültür ve futbol hala gözde. Futbolun dayanılmaz bir cazibesi var. Turizmde eksiklerimize ve yanlışlarımıza rağmen iyiyiz. Popüler kültürde herkes İstanbul’u tercih ediyor.  Futbolda süper ligde olmak yetmiyor. Uluslararası arenaya çıkacak bir takımımızın olması şart. Ve bir an önce bir simge bulmak zorundayız. Antalya’nın yöneticileri, iş insanları, turizmcileri eğer bu üç konuya gereken önemi verirlerse, Antalya’nın dünyada tanınırlığı çok daha fazla artacaktır. Gerçek bir marka olacaktır. Bunların döviz olarak geri dönüşleri de muhteşem olacaktır.