Size bugün “enteresan” bir “muhalefet anlayışı”nı anlatmak istiyorum..
Biliyorsunuz..
Bizde iktidar ne yaparsa “tut kaka”dır..
Sürekli “kötüleme ve karalama” yapan “iyi muhalif” oluyor..
Bu “tu-kaka”cılar siyasetçi olunca bir yerde hoş görülebiliyor da..
“Gazeteci kesimi”ne ne oluyor, bunu anlamıyorum..

Geçtiğimiz hafta sonuydu..
Büyük gazetelerden biri olmak için sürekli iktidara saldıran bir yayın organı sürmanşetten 9 sütuna iki satır koca koca başlıklarla şunu yazmıştı:
“TAYYİP’İ ELEŞTİREN GAZETECİ İŞTEN ATILDI..”
Başlık dikkatimi çekti..
Nihayetinde ben de her gün yazı yazıp bol bol eleştiren bir gazeteciydim..
“Bir olayı anlatıyordur, gayet normal” diye düşündüm önce..
Sonra haberi okudum..
Hayır..
Amacı bir olayı anlatmak değil, her zaman yaptığı gibi, sadece o olayı iktidara çamur atacak bir malzeme yapmaktı..

44 yıldır bu mesleği yapıyorum..
Türkiye’nin en büyük gazetelerinde yıllarca çalıştım ve oralardan da emekli oldum..
Bu nedenle, hangi gazeteci ne yaparken aslında neyi amaçlıyor anlıyorsunuz artık..
Düşündüm..
Bu ülkenin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’a “Tayyip” diyecek kadar nezaketsiz bir gazeteci düşünemiyorum..
Ben 6 yıla yakındır Mustafa Akaydın’ı yazıyorum..
O’nun en büyük muhaliflerinden biriyim..
Eleştiriyorum..
Yeri geliyor yerin dibine soktuğum bile oluyor..
Ama..
Hiçbir yazımda “Mustafa” dediğimi hatırlamıyorum..
“O benim başkanım değil” diye yazmadım..
Bu nedenle..
“Tayyip” diyen gazeteciyi de, bu başlığın atılmasına izin veren gazete yönetimini de çok ayıpladım..

Geçelim..
Yine düşünüyorum..
Bu ülkenin Başbakanı’nın başka işi-gücü yok da, gazete yönetimini arayıp, “sizin yazarınız beni eleştirdi, atın o adamı oradan” mı diyecek?
Yapmayın..
O yazıyı okumaya bile vakti yoktur adamın..
Evet..
O gazeteci, Başbakan’ı eleştirdiği için işten atılmış olabilir..
Ama..
Bunu Başbakan’ın istediğine asla inanmıyorum..
Olsa olsa, “durumdan kendine vazife çıkaran” yönetici veya gazete sahibinin yaptığı bir iştir bu..
Başbakan’a hoş görünmek, eleştirilmesine izin vermediğini anlatıp menfaat temin etmek için yapmış olabilir..
Veya..
Yapılan eleştiri gerçekten meslek etiğine ve gazetenin politikasına terstir, ondan atılmış olabilir..
Bunları getirip..
Sırf “muhalefet yapmak ve kötülemek” amacıyla bunu iktidarın işi gibi göstermek, tek kelimeyle aymazlıktır..

Diyeceğim o ki..
Yeter artık..
Siyasetçilerimiz siyasete biraz “kalite” getirsin artık..
İktidar iktidarlığını, muhalefet muhalefetliğini bilmeli..
İktidar olabilmek için her şey “mübah” olmamalı artık..
Özellikle “karalama-kötüleme” yoluna gidilmemeli, yanlışı varsa millete anlatılmalı, doğrusu da ortaya konmalıdır..
Böyle olursa..
Ne “tasmalı gazeteci” kalır bu ülkede, ne de “edepsiz” gazeteci..
Bekliyorum..