Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engine oyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engine isminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek.
Sequencer
Unreal Engine’de sequencer, oyun motoru içerisinde ara sahneler, animasyonlar ve sinematik sekanslar oluşturmaya yarayan bir araçtır.
Package
Unreal Engine’de package ya da dilimizdeki karşılığı ile paketleme, bir oyunun oynanabilir bir formata dönüştürülmesi için gerekli tüm dosyaların derlenerek piyasaya sürülmeye hazırlanması sürecidir.
Normal Map
Unreal Engine’de normal map, üç boyutlu bir nesnenin poligon sayısını artırmadan, çıkıntılar, çizikler ve benzeri gibi yüzey ayrıntıları ekleyen bir tür dokudur.