Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engine oyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engine isminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek. 

Frame Rate 

Frame rate ya da daha bilinen ismiyle FPS (Frame Per Second), bir oyunda saniyede görüntülenen kare sayısını ifade eder. Zaten “Frame Per Second” dilimizdeki karşılığı ile “Saniyedeki Kare Sayısı” anlamına gelmektedir. Oyunun ne kadar akıcı hissettirdiğini etkiler. 

Bloom 

Unreal Engine’debloom, bir sahnedeki aydınlık alanların parlamasını sağlayarak ışığın kameradaki davranışını simüle eden bir post-processing efektidir. 

Volumetric Fog 

Unreal Engine’de volumetricfog, ışığa tepki vererek ortamda gerçekçi ışık huzmeleri oluşturan üç boyutlu sis efektidir.