Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engine oyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engine isminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek. 

 

Static Mesh 

Unreal Engine’de Static Mesh, bir sahnedeki fiziksel ortamı oluşturmak için kullanılan, hareket etmeyen veya değişmeyen, başka bir deyişle statik olan üç boyutlu modellere denir. Örnek olarak duvar modeli, zemin modeli, mobilya modeli, kullanılamaz hale gelmiş hareket etmeyen bir araba modeli ve benzeri gibi üç boyutlu modeller verilebilir. 

 

Skeletal Mesh 

Unreal Engine’de Skeletal Mesh, içerisinde bir iskelet (skeleton) bulunan ve bu iskelet sayesinde hareket ettirilip animasyonu oluşturulabilen üç boyutlu modellere denir. Örnek olarak yürüyen bir insan modeli, koşan bir köpek modeli, zıplayan bir kedi modeli veya kollarını hareket ettiren bir robot modeli verilebilir.