“Medya Köprüsü” projesi kapsamında gerçekleştirdiğimiz Almanya ziyaretimizde sizler adına tuttuğum notları şu başlıklarla paylaşmıştık,

1-Nürnberg notları

2-Regensburg

3-Orta Frankonya 

4-Nürnberg.

Bugün yeni bir başlıkla devam edelim.

Antalya Gazeteciler Cemiyeti’nin AB Sivil Toplum Diyaloğu Medya Köprüsü kapsamında yapılan çalışma programının 3. gününde Antalyalı Gazeteciler Nürnberg Basın Kulübü Başkanı Siegfried Zelnhefer rehberliğinde Nürnberg’in tarihi yerlerini gezdik. Şehir baştan başa eski Almanya denilebilir. Surların hepsi ayakta ve eski Almanya ile yeni Almanya göze batmayan bir mimariyle harmanlanmış. Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal Kaleiçi ve Sur projeleri için Nürnberg’de dilerse ekibiyle beraber incelemelerde bulunabilir. Ya da bizler elimizdeki yüzlerce fotoğrafı başkanla paylaşabiliriz.

 

Hemen her binası ve işletmesi çiçeklerle bezenmiş, tarihi dokunun özenle korunduğu, ulaşımın dantel gibi işlediği şirin klasik bir Alman şehrinde olduğunuzu hemen hissediyorsunuz. Deniz yok ama en işlek caddelerinde plaj var. Evet bir işletme alanını plaj yapmış. Plaj voleybolu, şenzloglar, güneşlenme alanları, beach partiler velhasıl denizi olmayan Nürnberg’de mekan full.

 

Şehir gezimizin ardından bira üretimi gerçekleşen Tucher-Brewery şirketini ziyaret ettik. Almanya ile markalaşan bira üretiminin de programımızda olduğu Tucher-Brewery’da holiganizmin tüm Dünya’ya hakim olduğunu gördüm.

 

Şirketin Pazarlama Müdürü Kai Eschenbacher ‘den bira üretimi hakkında bilgi alarak üretim yapılan yerleri gezdik. Pazarlama Müdürü Kai Eschenbacher bira fabrikası hakkında şunları kaydetti: “Bira fabrikası 1672 yılında Nürnberg’in merkezinde kuruldu. 2008 yılında şu an bulunduğumuz yere taşındık. Fabrika 100 bin metrekare alan üzerine kuruldu. Biralar iyi depolanırsa 1 yıl taze kalabiliyor. Bira üretimi yapılırken İstanbul Efes Birası ile aynı kuralları uyguluyoruz. Aynı anda 240 varil doldurabiliyoruz. Nürnbergliler ve Fürth’lüler birbirini sevmediği için Nürnberg’e kırmızı, Fürth’e de yeşil renkte satış yapılıyor.” Nürnberg ve Fürth’lülerin arasındaki hususu size anlatmak için FB & GS rekabetini örnek verebilirim.

 

Tucher-Brewery şirketinde yüzlerce çalışan görmedik. Sistem makineler üzerine kurulu. Almanya’da bira tüketimi su tüketiminden fazla. Biranın yanında bir şey yeme içme gibi alışkanlıkları yok. Alkollü ve alkolsüz bira üretimi mevcut.

 

Bira fabrikası gezimizin ardından Türkiye Konsolosu Asip Kaya’nın Antalyalı gazeteciler için verdiği resepsiyona katıldık. Resepsiyonda konuşma yapan Türkiye Konsolosu Asip Kaya şu  ifadeleri kullandı: “İlk defa gazetecileri ağırlamaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Antalya ile Nürnberg arasındaki kardeşlik herkese örnek teşkil ediyor. O nedenle burada bulunan herkese teşekkür ederim. Basın ülkeler arasındaki ilişkilerin olumlu ya da olumsuz yönde gelişmesinde büyük etkiye sahip. Örneğin Gezi olaylarında Alman basının negatif tutumu zaman zaman iki ülke arasında gerilime yol açtı. Kişisel ilişkilerin önemi daha fazla ama basının buradaki izlenimlerini doğru şekilde yansıtması da çok önemli. Nürnberg ile Akdeniz arasındaki basın ilişkilerini Almanya geneline yayabilirsek eminim Türk Alman arasındaki ilişkilerin gelişmesine daha fazla katkı sağlayacaktır. Başkonsolosluk olarak her zaman sizin yanınızdayız. Aslında Türkiye ve Almanya etle tırnak gibidir, köklü bir tarihimiz var. Ayrıca 35 milyar dolar ticaret hacmi ile bizim birinci ticaret ortağımız” dedi.

 

Bir çalışma günü daha böylece noktalanmış oldu. Yaşanmış yeni günlerin notlarını ise bir başka yazımızda paylaşmaya devam edeceğim.