Haftalardır hatta aylardır tartışıyorlar. Televizyon programlarında Millet İttifakının Cumhurbaşkanı adayı kim olacak? Tek aday mı olmalı? Yoksa her siyasi parti kendi adayını mı çıkarmalı? Ve yapılan son anketlerde siyasi partilerin oy oranları üzerinde düşüncelerini paylaşırlarken kavgalarını izliyoruz. Belli bir konuda kamuoyunun eğilimlerini belirlemek üzere tasarımlanan bir araştırma kamuoyu araştırmasıdır. Daha geniş bir ifadeyle kamuoyunu temsil etmek üzere seçilen bir örnek grubu oluşturan bireylerle görüşülerek belirli bir konu hakkındaki eğilimlerini, görüşlerini, kanaatlerini ya da kimi zaman tutum ve davranışlarını saptamak amacıyla yapılan araştırma. Kamuoyu araştırmaları en geniş uygulama alanını, genellikle seçimlere az bir süre kala siyasal seçim kampanyaları döneminde bulmaktadır. Kamuoyu araştırma sonuçlarının güvenilir olması o araştırmada hata payının az olması demektir. Bu anlamda seçim araştırmalarında gerçek sonuçlara en yakın sonucu alan kamuoyu araştırması diğerlerine göre daha güvenilir olanıdır. Çok yakın bir zamanda seçim olmayacak olmasına rağmen kamuoyu araştırmaları yapılarak ve sonuçlarının da ya sosyal medyadan ya da basın yoluyla sürekli duyurulmasının amacı ne olabilir? Seçim isteyeler kadar, istemeyenler de çoğunlukta. Ülke ekonomisinin iyi olduğunu kimse söyleyemez. Zamlar ve hayat pahalılığından insanlar mutsuz. ‘Seçim olsun, kazanalım enflasyonu düşürürüz’ deniliyor. Zaman verilebiliyor mu? Hayır, haliyle ev ekonomisi değil, ülke ekonomisi. Dövizde yaşanan dalgalanmalar herkes gibi beni de tedirgin ediyor. TL sürekli eriyor. Cebinde 9 liran 1 dolar ediyor. İhracattan fazla ithal eden bir ülkeyiz. Ülkeye giren bir mal döviz üzerinden işlem görüyor. Önümüzdeki günlerde fiyat artışları olacaktır. ‘Ekonomi 3 ay içinde düzelecekse yarın seçim olsun’ derim.