“Türk milleti zekidir, çalışkandır.”
“Türk milleti balık hafızalıdır.”
Hem zeki olup hem balık hafızalı olmak!
Garip ama millet olarak böyle bir gerçeğimiz var.
Bugün sizi biraz geçmişe götüreceğim. 2009 yerel seçimlerine. Şimdiki Büyükşehir Belediye Başkanımız Mustafa Akaydın’ın o tarihte verdiği sözleri kaç kişi hatırlıyor. Ya da kaç kişi hatırlamıyor. Hatırlamayanların çoğunlukta olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle Hoca’nın o tarihte verdiği, ancak yerine getiremediği bazı sözlerini hatırlatmak istiyorum. Bunu sırf kamuoyunun bilgilenmesi için yapıyorum. Lütfen altında farklı şeyler aramayın. Özetle, gazetecilik vatandaşları bilgilendirme sanatı olduğundan böyle bir yazı yazma gereği hissettim. Yazının Antalyalılara ışık tutmasını umut ederek Hoca’nın verdiği o sözlerden bazılarını sizlere aktarıyorum.
Antalya elektriğe, ısınmaya para ödemeyecekti. Temiz ve ucuz enerji Antalya’nın vazgeçilmezi olacaktı. Oldu mu?
İşsizlik büyük ölçüde giderilecekti. Giderildi mi?
Antalya’da 5 bin genç günde 4 saat çalışarak eğitim bursu kazanacaktı. Kazandı mı?
Antalya’da 100 bin kişiye iş imkanı sağlanacaktı. Sağlandı mı?
10 milyon turisti şehir içine getirilecekti. Getirdiler mi?
Antalya’da 4 yeni üniversite açılacaktı. Açıldı mı?
Kepez’e 2 üniversite ve 5 yüksek ihtisas hastanesi yapılacaktı. Yapıldı mı?
Evet, yukarıda okuduklarınız 2009 yerel seçimleri öncesi Mustafa Akaydın başkanın verdiği sözlerdi. Verdiği bu sözlerin hiçbiri yerine gelmedi, getirilemedi. Bunun gibi birçok söz daha var. Maalesef onlar da gerçekleşmedi. Onları da buradan yine sizlerle paylaşacağım.


AKTOB’un tutumu

Turizmcilerin en çok ihtiyaç duyduğu şey kuşkusuz tanıtım ve reklamdır. Antalyaspor da bu kentin en büyük markası ve tanıtım aracıdır. Gerçekler böyle olmasına rağmen turizmciler Antalyaspor ilgisiz. İlgisiz kalanların başında ise Antalya’nın en güçlü sivil toplum kuruluşlarından olan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) geliyor.
Devre arası kamp döneminde Antalya’ya her yıl binin üzerinde takım geliyor. Bu takımlar otellerde kalıyor. Yani en çok kazananlar kuşkusuz otel sahipleri oluyor. Durum böyleyken otelleri temsil eden bir kurumun Antalyaspor’a uzak durması hiç hoş değil. En azından kombine bilet alarak Antalyaspor’a sahip çıkılabilir. Yoksa yanılıyor muyum?