Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Agah Başdeğirmen

Agah Başdeğirmen

Evde fiziksel aktivite ve spor yapma

25 Mart 2020 - 00:01

Bireyin yeme, içme, dinlenme gibi temel ihtiyaçlarına ek olarak günlük yaşamının

konforunun giderek artmasıyla birlikte gün içindeki fiziksel aktivite ve spor yapmak da
giderek temel ihtiyaç haline dönüşmeye başladı. Olağanüstü tedbirler kapsamında hayat
mücadelesine kısa bir ara verip, evde devam etmek zorunda olduğumuz şu günlerde
uzmanlar sürekli tavsiyelerde bulunuyor. Her birey için gün içinde evde yaşamı aktif
hale getirecek bir dizi küçük fiziksel aktiviteler ve spor yapmaya yönelik temel
egzersizler var. Söz konusu egzersizler gün içinde besinlerin yanı sıra bağışıklık
sistemine katkı sağlamasında çok önem arz etmektedir. Öyle ki uzmanların birçoğu her
birey için yapılması gereken aktiviteleri ve spor hareketlerini kısa kısa açıklıyor. Her
yaş grubu kendi çapında oluşturduğu faaliyetlerine birtakım egzersizleri ekleyerek
yaşam konforunu ve kalitesini artırabilir.
Spor veya fiziksel aktivite için illa ki dışarıda bir organizasyon içinde bulunmanıza
gerek yok. Egzersizler, evde kapalı ortamda veya varsa açık ortamda birkaç metrekare
içinde tamamına yakınına yapılabilir. Keza bu faaliyetleri basitçe ve temel haliyle
gerçekleştirmek için spor malzemesine ihtiyaç bile yok. Günlük yapılan rutin
uygulamalardan birkaçı şöyle sıralanabilir: El, kol, bacak ve boyun egzersizleri sizi gün
içinde rahatlatabilecek temel aktiviteler arasında yer almaktadır. Geleneksel hareketleri
düzenli olarak kısa setlerle yapmak size zindelik katacaktır. Bunlarla ilgili çok amacını
aşmadan, internet üzerinden kısa videolar izleyip uygulanabilecek birçok içerik
bulabilirsiniz. Örneğin, squat, qigong, tai chi gibi nefes egzersizleri de dahil değişik
dallardan da faydalanılabilir.
Evde kaliteli bir zamanın yanı sıra sağlığınıza değer katmak için sporu ve fiziksel
aktiviteyi ihmal etmeyin. Bireysel aktivitelerde ne yaptığınız ve nasıl yaptığınız
önemlidir, ne kadar yaptığınız her zaman ikinci planda yer alır. Dolayısıyla
profesyonellerin yaptığı hareketleri asgari ölçüde yapılabilmesi yeterli olacaktır.
Saatlik bir aktivite yapmaktansa günün farklı zamanlarında küçük setler halinde
yapılması daha değerlidir. Çünkü vücut, hiç alışık olmadığı uzun zaman diliminde
sürekli yapılan aktivitelere alışık olmadığından olumsuz etkilenebilir.
Son olarak uzmanların tavsiyesi ışığında sporla kalın, sağlıklı yaşayın.

YORUMLAR

  • 0 Yorum