Kısa adı MHRS olan Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nde sıkıntılar inanılmaz boyutlara ulaştı. 2010 yılında kurulan, hastanelerdeki muayene öncesi bekleme süresinin ve poliklinik önlerindeki kalabalıkların azaltılması, vatandaşların kendi zamanlarını doğru yönetebilmeleri, hastanelerdeki hekim iş gücünün etkin kullanımının sağlanabilmesi için kurulan sistem şu sıralar SOS veriyor. Vatandaş randevu almakta hayli zorlanıyor. Diş çektirmek için bile neredeyse bir ay bekliyor. Bu süre zarfında acıya katlanmak zorunda kalıyor. Acil çekilmesi gereken MR, tomografi, ultrason için haftalarca sıranın kendisine gelmesini bekliyor. Telefona cevap alabilmek neredeyse imkansız. Şans eseri alabilenlere ise aylar, hatta yıllar sonra randevu verilebiliyor. Yakın zamanda hastaneye giden biri olarak söylüyorum; manzara gerçekten kötü. İnsanlar sırada neredeyse birbirini ezecek boyutta. O kadar yoğunluk var ki asansörü bile dakikalarca beklemek zorunda kalıyorsun. Kısacası iş gücünü etkin kullanabilmek için kurulan sistem deyim yerindeyse eziyete dönmüş durumda. Vatandaşın bu konudaki mağduriyetinin giderilmesi, yetkililerin ise acil olarak harekete geçmesi gerekiyor diye düşünüyorum.
Bu arada, randevu için açılan her telefondan da ücret alınıyor. Hasta bazen onlarca kez aramak zorunda kalınıyor. Her seferinde ise ücret ödeniyor. Ekonomik sıkıntının had safhaya ulaştığı böyle bir dönemde randevu alıp muayene olan hasta ayrıca muayene parası ödemek zorunda kalıyor. Bu ücreti ise eczanede ilaç alırken ödemek zorunda kalıyor. Burada da hasta-eczacı karşı karşıya geliyor. Yani bir başka sorun olarak karşımıza çıkıyor.
Özetle, sağlık sektörü şu sıralar çok sıkıntılı. Parası olan özel hastanelere gidiyor. Olmayan ise aylarca randevu için sıra bekliyor. Acil hastaların randevu beklerken öldüğüne bile şahit oluyoruz. Umarım uyarılarımız dikkate alınır ve vatandaşın en çok sıkıntı çektiği bu alanda düzelmeler olur. Tabi konunun takipçisi olduğumuzu da söylemek isterim.