Dün Yeni Toplu Ulaşım Sistemi’nde yaşanan sıkıntıları yazacağımı belirttim. Bir süre siz değerli okurlardan gelen şikayet ve önerilere buradan yer vereceğim. Amaç bir an evvel sıkıntıların önüne geçebilmek. Eğer sizin de bir şikayet veya öneriniz varsa lütfen [email protected] adresine mail olarak atın.
İşte size iki vatandaşın şikayeti:
“Yeni ulaşım sistemi başlamadan günler önce el ilanları ve iki farklı haritalar dağıtıldı. Herkes elinde harita evine nasıl gideceğinin yolunu ararken, her bir Antalyalıyı adeta ‘harita mühendisi’ yapan zihniyet, bütün güzergahları değiştirdi. Şimdi o haritaların hiçbir geçerliliği kalmadı. Bu haritalar birkaç kişinin ‘yaptım oldu’ dediği yeni sisteme göre nasıl bastırılabilir? Yeni güzergahlar ve eskilerinin yenilenmiş halleri için tekrar mı harita basılacak? O kadar haritanın parası bizim cebimizden çıktı. Kaç el ilanı ve harita basıldı kaça mal oldu, yenisi için daha ne kadar verilecek, bilmek bizim hakkımız.”
“Oğlum 100. Yıl caddesindeki duraktan Altınkum’a gitmek için akşam saat 20.30’da beklemeye başladı. Her 10 dakikada bir telefonla arayıp bilgi aldım. Bu durum saat 22.00’a kadar sürdü. KC35 minibüsü tam 85 dakikalık beklemeye rağmen gelmedi. Bu durumu o anda kime nasıl şikayet edip bilgi alabilirim bilemiyorum. Bilsem de oğlumun eve gelmesi için yeterli olur mu? 13 yaşındaki oğlumun o saatte tek başına bir şey gelse hesabını kim verecek?”
Sayın yetkililer, vatandaşın şikayetlerini okudunuz. Çok zor çözülecek olaylar değil. Hele ikinci şikayette adres ve araç numarası bile verilmiş. Sanırım bu konuda araç sürücüsü uyarılıp neden geçmesi gereken yerden geçmediğinin hesabı sorulabilir. Zira Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mehmet Rıfkı Aktekin, “Yaşanan sıkıntıları mutlaka bize bildirin” demişti. Biz de buna güvenerek bu ve buna benzer şikayetleri aktarmaya devam edeceğiz. Umarım söylenenler havada kalmaz.