ABD'nin en büyük spor organizasyonlarından Amerikan futbol liginin (NFL) şampiyonluk mücadelesi "Super Bowl" her yıl gündem olmayı sürdürüyor.
11 Şubat'ta Las Vegas'taki "Super Bowl" etkinliğini dünyada ekranları başında 123.4 milyon kişi izledi.
1969 yılında uzay yolculuğunda aya ayak basılmasını 150 milyon kişinin izlemesinden sonrasında en çok izlenme rekorunu bu yılki "Super Bowl" finali elde etti.
Amerikan profesyonel basketbol ligi "NBA"in (All Star) doğu-batı karması arasındaki şov ağırlıklı maçı Amerika genelinde 7.2 milyon kişi iki günde ise dünyada toplam 150 milyon kişinin izlediği açıklandı.
Amerika'da gerçekleştirilen iki spor olayının dünyada bu kadar ilgi görmesi milyonlarca kişi tarafından izlenmesi ister istemez hayranlık uyandırıyor.
Bu iki spor olayı bize gösteriyor ki dünyada ilgi çekecek bir organizasyonu her yönüyle parlatıp dünyaya pazarlama yaratılabiliyor.
Ülkemizde kadın voleybolu bunu bir ölçüde başarabiliyor yatırım yapan spor kulüpleriyle.
Futbol federasyonu, basketbol federasyonu yetkililerinin marka değeri deyip branşlarının daha başarılı olabilmesi için reel hiçbir girişimleri olduğunu göremiyoruz.
Bu da bize gösteriyor ki kaliteli ürün ortaya çıkartıp bunu iyi bir pazarlama modeli ile dünyaya servis edilebilir.
Böyle başarılı spor organizasyonlarını ülkemiz ve dünya kenti diye lanse edilen Antalya pekalâ yapabilir.
Yeter ki ufku açık vizyonu olan yöneticiler yürekli ve verimli kararlar alabilsin.
Gönlünüz ve kalbiniz bizi dünyaya daha çok tanıtabilecek yöneticiler tanısın.