Sivil Toplum ve Diyalog Merkezi Antalya’da “Ulaşım Raporu” hazırladı.
Genel Sekreter Semih Tümen imzasıyla yayınlanan raporda ilginç öneri ve tespitler var. Aslında daha önce ben de birkaç kez bu tespitleri dile getirdim. Ancak birilerine inandıramadık. Bizi dikkate almayanların STDM’ye kulak vermelerinde yarar olduğunu düşünüyorum. O nedenle hazırlanan raporun bir bölümünü size sunuyorum. Buyurun okuyun.
***
Antalya Büyükşehir Belediyesi bir süre önce aldığı kararla 20 Ağustos 2011 tarihinden itibaren Antalya içi ulaşımında yeni bir uygulamaya giderek günün moda kelimesiyle “çılgın” bir proje başlattı.
Eski ulaşım sisteminin yenilenmesi gerektiği ve raylı sistemi de kapsayacak yeni bir uygulamanın ihtiyaç olduğu doğrudur. Ancak yapılacak yeni sistemin, hem eski sistemin eksiklerini gidermesi hem de halka yük getirmemesi gibi bir özelliği olmalıydı.
Ancak yeni ulaşım sistemi eski sorunlara çözüm getirememiş, yeni sorunlar çıkarmış ve toplumun beklentilerine cevap verememiştir.
A- YENİ SİSTEMİN UYGULAMASINA BAŞLANMADAN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN ÖN ÇALIŞMALAR:
1-Pilot bölge:
2-Altyapı çalışması yapılması:
3-Eğitim ve bilgilendirme çalışmalarının daha etkin yapılması:
B- YENİ ULAŞIM SİSTEMİNDEKİ TEMEL YANLIŞLAR:
1. Yeni güzergâhların belirlenmesi ve dikkat edilmeyen hususlar:
2. Durak yerlerinin uygunsuzluğu:
3. Bilet fiyatlama sistemindeki sorunlar:
SONUÇ
Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin muhakkak ki uzun çalışmalar sonucunda karar verdiğine inandığımız, ancak yeterli saha çalışması yapmadan, uygulamaya başlanan Yeni Ulaşım Sistemi maalesef Antalyalıları hem maddi hem de zaman olarak olumsuz etkilemiştir. Maddi kaybın yanında yolcuların psikolojik yapılarını da bozduğu üyelerimizce gözlenmektedir.
Bu sorunlara orta veya uzun sürede çözüm bulunacağı muhakkaktır. Ancak “önce insan” sloganı ile yola çıkan belediyemizin Antalya insanını bu kadar mağdur edecek bir sistemi, denemeden uygulamaya koyması, uzun vadede bile unutulmayacak bir olay olarak tarihe geçecektir.